Alla inlägg under september 2010

Av Hege - 25 september 2010 01:29

Har ni läst hela texten till Eminem å Rihannas låt "love the way you lie" någon?

Om inte så måste ni värkligen läsa den här och nu! Snacka om att Chris Brown fick ett slap i the face när han hörde detta!

(Jag tycker själv att det är jätte fult när en blogg mäst består av massa låt texter, men denna är bara ett måste!)


Just gonna stand there
And watch me burn
But that's alright
Because I like
The way it hurts
Just gonna stand there
And hear me cry
But that's alright
Because I love
The way you lie
I love the way you lie
I love the way you lie

I can't tell you what it really is
I can only tell you what it feels like
And right now there's a steel knife
In my windpipe
I can't breathe
But I still fight
While I can fight
As long as the wrong feels right
It's like I'm in flight
High of a love
Drunk from the hate
It's like I'm huffing paint
And I love it the more that I suffer
I sufficate
And right before im about to drown
She resuscitates me
She fucking hates me
And I love it
Wait
Where you going
I'm leaving you
No you ain't
Come back
We're running right back
Here we go again
It's so insane
Cause when it's going good
It's going great
I'm Superman
With the wind in his bag
She's Lois Lane
But when it's bad
It's awful
I feel so ashamed
I snap
Who's that dude
I don't even know his name
I laid hands on her
I'll never stoop so low again
I guess I don't know my own strength

Just gonna stand there
And watch me burn
But that's alright
Because I like
The way it hurts
Just gonna stand there
And hear me cry
But that's alright
Because I love
The way you lie
I love the way you lie
I love the way you lie

You ever love somebody so much
You can barely breathe
When you're with them
You meet
And neither one of you
Even know what hit 'em
Got that warm fuzzy feeling
Yeah them chills
Used to get 'em
Now you're getting fucking sick
Of looking at 'em
You swore you've never hit 'em
Never do nothing to hurt 'em
Now you're in each other's face
Spewing venom
And these words
When you spit 'em
You push
Pull each other's hair
Scratch, claw, bit 'em
Throw 'em down
Pin 'em
So lost in the moments
When you're in 'em
It's the rage that took over
It controls you both
So they say it's best
To go your separate ways
Guess that they don't know ya
Cause today
That was yesterday
Yesterday is over
It's a different day
Sound like broken records
Playin' over
But you promised her
Next time you'll show restraint
You don't get another chance
Life is no Nintendo game
But you lied again
Now you get to watch her leave
Out the window
Guess that's why they call it window pane

Just gonna stand there
And watch me burn
But that's alright
Because I like
The way it hurts
Just gonna stand there
And hear me cry
But that's alright
Because I love
The way you lie
I love the way you lie
I love the way you lie

Now I know we said things
Did things
That we didn't mean
And we fall back
Into the same patterns
Same routine
But your temper's just as bad
As mine is
You're the same as me
But when it comes to love
You're just as blinded
Baby please come back
It wasn't you
Baby it was me
Maybe our relationship
Isn't as crazy as it seems
Maybe that's what happens
When a tornado meets a volcano
All I know is
I love you too much
To walk away though
Come inside
Pick up your bags off the sidewalk
Don't you hear sincerity
In my voice when I talk
Told you this is my fault
Look me in the eyeball
Next time I'm pissed
I'll aim my fist
At the dry wall
Next time
There will be no next time
I apologize
Even though I know it's lies
I'm tired of the games
I just want her back
I know I'm a liar
If she ever tries to fucking leave again
I'mma tie her to the bed
And set the house on fire

Just gonna stand there
And watch me burn
But that's alright
Because I like
The way it hurts
Just gonna stand there
And hear me cry
But that's alright
Because I love
The way you lie
I love the way you lie
I love the way you lie


Ja som ni ser har jag fortfarande inte palrat mig i säng men nu blir det natten! Ska bara läsa värdens bästa blogg först som jag inte har gjort på kanske 2 dagar så nu har hon laddat upp med hela 28 innlägg! Jag gillart!

Av Hege - 24 september 2010 23:52

Jag kjöpte lamskinn till Julibull i dag<3 Jag har inte köpt det innan eftersom att jag känner att hon behöver det inte. Men nu kostade det bara 200,- så jag kunde inte låta bli. Villket fynnd! Som hittat asså!


Det var ungefär det jag skulle säga, det var förästen på jysk. Kanske är rea i Sverige med, ni får kolla upp det om ni behöver! Det fanns i svart och vitt, Julibull har vitt :) Det set värkligen tjusigt ut i vagnen om inte annant!

Av Hege - 24 september 2010 23:41

På måndag tänkte jag att vi skulle köpa vinterskor för på "Skoringen" där får man service! Dom hjälper till och mäter fötter, rätar ut och är bra med barn. Så nu, efter ca 1 månads letande har jag hittat "Skofus" skor till Julia som är lila (matchar hennes andra vinterkläder) i storlek 22 som hon kan få på sina små fötter.

Julia har nog ärft sina fötter efter mig (som allt annat) tyverr, hon har med hög vrist, rist eller vad det heter uppe på foten så det var riktigt svårt att hitta BRA vinterskor till henne. Jag letade först efter några som inte var så dyra, å jag hittade ett par men så kom jag på att jag vill att hon ska ha skinn skor så då får man betala där efter också. Det är dock inte så dyrt som jag trodde att det var för skinn skor, 499,- kostar dom å dom är sånna som håller hela vintern.

Hon ska fortfarande ha cherrox också att ha när det är slapsigt väder ute. Dom håller bara upp till -5 (jag tror att jag har sett -10 någon annan stans också.) så det är allt för kallt för att ha mitt i vintern. Nej, riktiga vinterskor ska det vara!



Av Hege - 24 september 2010 23:30

Det är helt sjukt hur trött jag blir av att gå i skolan! Kl 22 varje kväll skulle jag lätt kunna slokna utan problem, men jag vill bara inte. Så jusst nu sitter jag här, halvsovandes. Ok, det är inte så jobbigt att gå i skolan, men jag vaknar kl 05.30 varje morgon för att hinna till bussen som går 06.13
Så går jag i skolan hela dagen, kl 08.00 börjar jag och kl 15.00 slutar jag, så är det bara att åka hem till min älskling som är med sin pappa på dagarna, å det är lika underbart varje gång jag kommer och hon ler från öra till öra och säger "MAMMAAAA!"

Efter det vill hon kramas å pussas, eller jag vill i alla fall, hon är mäst tvungen även fast hon tycker att det är mysigt. När jag kommer hem har Julia ofta redan ätit middag så när jag kommer hem äter jag anntingen räster, eller något annat snabt.

Så är det play time! Ute, inne, borta, hemma! Vi leker över allt! Julia älskar värkligen sandlådan så man får passa på nu innan den fryser till is. Det är inte själva sandådan hon gillar, det är att kasta upp sand på rutchkanan så att det låter, det är as kul! Annars är gungan helt ok! Hon har också komit på att man kan klätra i klätterstälningen om man är stark, villken tur att hon inte är så stärk redan.  

Jag älskar dig Julia! Det skal du aldrig behöva tveka på! Inte ett enda sekund efter att du kom till att jag inte har älskat dig! Du är anledningen till att jag andas å utan dig är jag som en skola utan elever, till absolut ingen nytta.

Av Hege - 23 september 2010 23:15

Ok, vem där ute kan säga att dom inte älskar rea? Alla älskar rea, eller? Jag hatar att det ska vara fullt med människor och alla roffar åt sig hela tiden medans man står där som en idiot och fattar inte helt var tröjan man jusst kollade på tog vägen?

I villket fall som hälst, jag älskar rea och "Du får 50% rabatt på valfri vara" kuponger. Jusst nu är det Trondheims största rea på hela året och Hege kirrar massa vinterkläder till Julibull. Fram tills nu har jag kommit över;

Ett par vantar som är vattenavstötande och som är i samma typ som hennes termobrallor (dom var inte på rea me jag hadde ju 50%are;)).

Ett par tjockare byksor till vinter sidan av året. Inte som man har ute men som man har när man text går inne i stan utan att hon ska behöva frysa. Det är så klart "kill" byksor eftersom att det nästan inte görs sånna byksor för tjejer. Om det finns så är dom rosa, inte så kul! Roligare med "häng brallor"!:)

En college (stava?) tröjja som är blå med rosa tryck på, när Julibull har på sig luvan så ser hon ut som en tvätt äkta hipp hoppare! Sötnos   

En vanlig tröja med "Hallo kitty" på. Jag vet, jag bannar ijäntligen hallo kitty, men eftersom att det var lila tryck och massa glitter så kunde inte ens jag motstå den charmiga kisse katten.

Tofsar, som inte var på rea men Julia har fått så mycket hår att dom små tofsarna är i minsta laget nu, mysigt.

Summan av kardemumman *bamparam!!!* 200,- villket är typ gratis! Hallo kitty är ju ett märke och bara den trjöjan hadde kostat 179,- liksom! :) Nej, jag älskar rea!

Av Hege - 20 september 2010 15:53

SD fick som kännt helta 20 platser i riksdagen i natt. Tråkigt och trist i min mening. Jag kan inte helt förstå varför man vill ha ett främlingsfientligt prati i ledelsen? 

Alla partier har bra och dårliga åsikter, men SD har bra och helt avskyvärda åsikter, det är skilnaden. Många säger att "alla som röstar SD är rasister!" jag håller inte med. Man kan hålla med om flertalet andra saker dom kommer med utan att man måste vara rasit för det. Hadde jag fått rösta i Sveriges val, så hadde jag inte röstat SD eftersom att jag som sagt tycker att dom har bra saker att komma med men det som JAG tycker är dårligt, ja det är skit.


Men så kommer vi fram till det att alla utom Kungen har rösträtt i Sverige. Det vill säga alla som är fylda 18 år (eller fyller på valdagen) och som har Svensk medborgare. Då får man rösta på nästa statsminister.

Om man är medborkare i Norge eller Island men bor i Sverige så får man rösta i valet om komun och landsting men du måste ha bott i Sverige i tre år för att få rösta då.


Men det är fortfarande as bra att Sveige är ett demokratiskt land, folket bestämmer! För förstå hur allt skulle gå om vi inte fick vara med och bestämma?

Av Hege - 19 september 2010 23:19

Idag låg jag och Julia i soffan innan hon skulle sova (medans hon drack välling) och hon kollade mig rakt inn i ögonen samtidigt som hon pillade mig i håret å nöps lite, det gjorde inget, inte jusst då.
Hon är allt för underbar min tjej, jag stök henne över håret å sjöng en vaggvisa för henne, samma låt om och om igänn. Sånna stunder är stunder man alltid borde minnas, aldrig glömma. Hon har så vackra ögon mitt barn, bruna som choklad och samtidigt har hon ett lite snev av grönt i som påminner om pistars nötter, nötter och choklad, mums!


Jag "tjatar" ofta om Julia för både vänner, bekanta och skolkamrater och andra människor med! Jag är så stolt över henne, hon är mitt allt. Hon har nästan lärt sig att säga "Glad i deg" (men uttalas gla i dæ) som betyder "Jag gillar dig" dock säger man det till sina barn i Norge. "Ga dæ" säger hon medans hon ler, mitt hjärta smälter även om hon inte vet, faktiskt inte har en susning om vad det betyder. Jag vet, det är det som betyder!


Jag älskar dig Julia Aicha Elida! Du är mammas allt! <3

Av Hege - 19 september 2010 22:05

När klassas man som en geek? Jag längtar till skolan i morgon och tycker att det ska bli så roligt att det börjar en till väcka av lärodom. Inte för att skolan är jätte rolig, men för att det är en dag närmare slutet, en dag närmare att bli klar och kunna börja jobba.


Dom flästa tänker väll mycket på vad som händer efter att skolan är slut och man ska börja jobba, och det gör jag med. Men jag längtar värkligen till min första riktiga arbetsdag! Det ska bli så spennande, ett nytt steg i livet. Det är då man kan göra allt det roliga som man vill göra.


- Man kan resa, för att man har pengar till att resa.

- Man kan köpa hus/lägenhet för man har pengar att ta upp ett lån och göra det.
- Man kan köpa saker man vill ha, för att man har råd att köpa saker man vill ha.

Det är så klart många flera pungter men min största pungt är att min dotter ska slippa säga "Min mamma? Hon jobbar inte för hon har tyverr ingen utbildning." när hon börjar skolan och man pratar om det.


Till alla er som är trötta på skolan och tänker "Jag pallar inte!". Till alla er som inte kan vakna på morgonen för att ni är vakna på natten. Till alla er som känner "Men det är inte detta jag vill". Till alla er som har andra anledningar till att inte orka skolan, håll ut!


Du går inte i skolan för att dina föräldrar ska få det bra, du går i skolan för att du ska få det bra. Det är ingen som vill vara ekonomik ostabil i livet, det är inget man borde sträva efter. Man kan så klart få jobb utan en utbildning, men vad vill du hälst göra? Sitta i kassan på Ica eller jobba med det som DU vill? Man väljer sin egen väg, som sagt du gör det enbart för din egen del och din kommande familj om du inte som jag redan har barn och kanske sambo med.


Plugga, pluga, plugga om du vill komma någon stans i livet! :)

 

Vissa har det dock svårare i skolan änn andra, jag är en av dom. Jag har dyseleksi, så vad gör man då om man får "bara" ett G i Svenska även om man ville ha VG och anledningen är för att Svenskaläraren ser att man inte kan stava.


Jo man gör något åt saken! Nu menar inte jag att man ska lära sig att stava för det vet jag att är svårt när man är dyslektiker eller har svårigheter ändå, men man kan få saker tillrättelagt. Man vill inte vara en börda för läraren och vissa störnar och pustar när du frågar om hjälp, men tänk så. Den läraren är där för att hjälpa dig och om han/hon pustar, åmar och stönar bara för att du behöver en sak förklarat 20 gånger innan du börjar att förstå, ja då borde inte han/hon jobba som lärare!

 

Här i Norden har alla krav på skola. Alla har rätten att lära sig heter det så om du inte lär dig av att gå i skolan, då bryter skolan reglerna om dom inte hjälper dig. Med andra ord är dom pliktiga till att hjälpa dig om du behöver hjälpen, så utnytja också det!

Få det så som du vill även om du måste ta i dubbelt så hårt som alla andra! Även om din extra lärare är en gammal tant med lökringar under armarna, som alltid har flottigt hår och luktar svett, köp en deo till henne men sluta aldrig för "att du inte klarar det". Klarar jag det med ett barn och alla läxor, prov osv som är så klarar du med det, det är bara att kämpa!


Oj va långt det blev nu. Var meningen att jag skulle sluta skriva efter bilden, men så blev det inte. Nu fick jag i alla fall med det mästa tror jag. Dock vill jag tillägga att jag hadde värdens bästa mattelärare och kontaktlärare när jag gick på Stålfors skolan i Eskilstuna. Per hette han! Han var så som alla lärare borde vara!

Ovido - Quiz & Flashcards