Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Sommaren 2011!

Av Hege - 31 juli 2011 02:59

Den här sommaren har varit fantastisk! Varje dag har vi haft kul och snart blir min lilla tjej hela två år gammal! Vi har varit i Turkiet och i Hunderfossen som är ett sagoland utanför Lillehammer. Jag har massa kort som kommer längere ner!

Turkiet!
Jag kan ju börja med att berätta att vi hadde det underbart i Turkiet! Vi klagade så klart när vi var där för det var varmt och maten var inte så god, antingen pga värmen eller så var inte maten god, jag är inte helt säker.

Vi var i alla fall borta i 2 väckor med "all inklucive", badade och solade oss bruna! Vi hadde roligt men för att vara helt ärligt så var det för varmt och ganska så långtråkit tills slut... Skulle önska att vi hadde gjort lite andra saker också som att åka båt ol så att inte alla dagar var lika, men kul hadde vi i alla fall!

Julia har lärt sig hur hon tar sig fram i vattnet också! Hon sparkade med fötterna och sa "No kjæm a Julia! Pass dæ!!" (Nu kommer Julia! Äkta dig!!). Hon vågade dock inte helt att hoppa från kanten villket passade mig perfekt då jag tycker att det skulle vara läskigt!

Vill apan ha juce undrade Julia?
 

 

Ruinerna i Side! 


Julia och hennes kompisbarnvakt! 

 

 Jenny, Julia och åsnan!

 Julia kollar åt ett annat håll ihopp om att åsnan inte ska börja fråga "Hey! Where are you from? Norway? Heia Norge!!" och det funkade, åsnan frågade oss aldrig!

 

Glassmannen med snuskig glass!

   Inte ens Julia tyckte om hans sega, asdyra (20 sek!!) glass! Då är det illa! 


Hunderfossen!

Hunderfossen var helt fantastiskt! Jag har inte varit där sedan jag var liten och det märktes värkligen! Julia hadde kul och pratar fortfarande om traktorn och hönsen som vi såg. Hon har också berättat flitigt för alla att hon har åkt traktor, kört bilen, hoppat stutsmatta och sist men inte minst träffat hanen, eller "gakk gakken" som hon väljer att kalla honnom.

Jag hadde roligt, Julia hadde roligt, Hawkar hadde roligt och tante Jenny hadde roligt! Vad mera kan man förvänta av en dag? :)

 Sagoslottet som var det första på våran väg! Mycket interesant där inne. Synd att jag tar kort med min filmkamera så det blir automatiskt att man filmar...

    Hawkar var facinerad! Det tog honnom ganska lång tid innan har fattade hur denna kran kunde "sväva", eller ja 20 sek i alla fall! :)

  Varning för troll!


För sent!  

   Jenny och Hawkar styr båtarna, eller ja "styr båtarna" kanske det heter... 

  Jenny och Hawkar åkte runt med detta två gånger! Höll på å bli tokig!

  Tydligen var man tvungen att vara 90 cm, Julia är 89 och vi fick inte åka med! Fy bublan! 

    "Ska Jenny hoppe? Hææ? Kom tante Jenny!"

Julia har börjat säga "hæ" hela tiden, det betyder "vad?". Om man roppar på henne, "Julia, kom hit." så svarar hon alltid "Hæææ?", haha sötnos! <3

Hål i öronen!
Julia har fått hål i öronen men nu ger jag upp mitt letande efter kort för jag orkar inte logga inn på facebook där jag har en bild, det får bli en annan dag! Trodde att jag hadde kort på datan men det hadde jag tydligen inte.


På fredag, den 5 Augusti blir min lillastora tjej 2 år gammal! Gud vad tiden flyger.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hege - 31 augusti 2011 02:01

Jag sitter och har små ångestatacker, vad vill jag med mitt liv? Jag har börjat skolan nu, komvux tror jag att det heter i Sverige, man pluggar för att få bättre betyg. Jag funderar värkligen på vad jag vill bli, vad vill jg bli? Jag har ingen anin...

Av Hege - 21 augusti 2011 23:47

TjugoandraJuliTvåtusenelva. Idag är det 4 veckor sedan explosionen i Oslo och skottlossningen på Utøya. Idag känner jag att det sårar mig för första gången. Många ungdommar förlorade sitt liv som precis hadde börjat den dagen, den 22 Juli 2011.Jag få...

Av Hege - 17 augusti 2011 15:25

Är det ett mirakel när man vinner på lotto?  Är det ett mirakel om man som människa kan flyga? Är det ett mirakel att vi har varit på månen? Jag tycker inte det!! Ett mirakel händer hela tiden. Barn blir födda. Ungdommar säger nej tack till droger. M...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:49

Julia ropar från sitt sovrumJulia; Mamma!!!Jag går inn för att kolla vad det är.Jag; Vad är det vennen?Julia; I love u! :''')Forstår ni hur mycket hon förtjänar att jag ska gå skola och få en bra utbildning!? ...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:24

Oj vad jag letade efter den dära skolan, jag gick värkligen runt i hela stan och eftersom att den heter "bybroen privatskole" och deras logga har ett kort med den gamla bybron på så skulle det väll vara logiskt att skolan låg vid bybron tänkte jag, m...

Ovido - Quiz & Flashcards