Alla inlägg under september 2010

Av Hege - 18 september 2010 01:03

Ja, ytligare en mamma blogg som om det inte finns tillräckligt redan. Men så är det så att man blir ju så stolt över dom små liven att man vill bara skryta till hela värden om dom!

Mitt barn heter i alla fall Julia Aicha Elida, hon är 13 månader och har precis börjat traska runt lite. Hon är underbar mitt barn, hon kan så mycket! Det är helt ofattbart att tänka på att hon har lärt sig säga massor, krypa, gå, pussas, kramas, visa omtanke, visa ånger, prata osv. Allt detta på enbart 13 månader, det är sjukt hur fort en kropp utväklas dem första åren.


Jag själv heter Hege Marita och är 21 år gammal. På dagtid så är jag i skolan där jag pluggar för att bli undersköterska. När jag är klar med min utbildning så är det meningen att jag ska ta med mig min älskade Julia och flytta hem till Sverige igen och jag hoppats att den planen går väga.

Annars så är vi väll som "alla andra" men med eget särpreg. Jag, Julia och hennes pappa. Julias pappa är Kurd från Irak och har bott i Norge i ett bra tag nu. Vi har varit tillsammans i snart 3 år och när vi hadde varit tillsammans i ett fick vi veta att vi väntade ett mirakel, det var precis det hon var.
Vi leker mycket och det är ungefär vad denna bloggen kommer att handla om tror jag. Våran vardag, vad jag gör i skolan och saker Julia har lärt sig.

Hoppats att du stannar! :)


      

Jag.


Julia, en solig sommardag.

Julia, med sin busiga blick!:)

Av Hege - 18 september 2010 00:53

Ja, nu tänkte jag byta från blogg.se och hit, varför? För att jag tycker att denna bloggsidan värkar roligare. Det kommer flera innlägg men jusst nu tänkte jag göra bloggen tjusig.

Ovido - Quiz & Flashcards