Alla inlägg under december 2010

Av Hege - 29 december 2010 02:23

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek 
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag 
Dag 05 – Vad är kärlek? 
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän 
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Mitt barn
Dag 15 – Mina drömmar 
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta 
Dag 25 – En första 
Dag 26 – Mina rädslor 
Dag 27 – Min favoritplats 
Dag 28 - Det här saknar jag
Dag 29 - Mina ambitioner
Dag 30 - Ett sista ögonblick


Julia och Emelie, det är inget snack om saken! Nu har även Malin börjat glida inn lite i den delen av mitt "beroende" tillsammans med May-Britt! Men först och främst Julia och Emelie! Julia får mig alltid att må bra! Jag älskar henne! <3

Av Hege - 29 december 2010 02:14

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek 
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag 
Dag 05 – Vad är kärlek? 
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän 
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Mitt barn
Dag 15 – Mina drömmar 
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick

Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta 
Dag 25 – En första 
Dag 26 – Mina rädslor 
Dag 27 – Min favoritplats 
Dag 28 - Det här saknar jag
Dag 29 - Mina ambitioner
Dag 30 - Ett sista ögonblick

Det är nog det samma som upprör alla andra, barnmisshandel, barn och vuxna som svälter, orättvisor, människor som ljuger, krig osv osv...


Men det är kanske något som upprör mig som många andra ser som något fint och underbart, det är religion. Jag hatar det... Människor som alla tror på ungefär det samma, alla tror att alla kommer från en Gud, men fortfarande kan man inte komma överens och respektera sina med människor! Det är störande! Tänk om alla bara kunde respektera varandras olikheter och varandras religioner, om man kunde acceptera att några är rikare änn andra osv. Om alla dem som har 50.000.000 på kontot kunde skänka lite till en människa var så att alla kunde ha det bra! Om alla som har det bra innser det och skiter i att det kunde ha varit bättre! Jag tror helt ärligt nu att religion är roten till allt det onda!
Människor spränger sig i luften för att dem tolkar en religion på ett sätt och andra får liga för att då är alla medlämmar av "al-quaida" och alla är självmords bombare!
Människor är så orättvisa mot varandra! Kan vi inte bara leva och bara vara!?

Det värsta tycker JAG är att vi blir faktiskt bara värre och värre! Förr i tiden så var folk rasister, nationalister, antirasister osv osv men inte som nu. Nu spränker en stackars Arab sig på stockholms gator för att han "ska döda våra kvinnor och barn så som vi har dödat hans folks". Allt har med religionen att göra i slutändan! Han tolkade koranen på ett sätt som många skulle säga är fel, jag säger inget för jag har ingen tolkning av varken Koranen eller Bibelen! Det blir bäst så!

Av Hege - 29 december 2010 02:11

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek 
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag 
Dag 05 – Vad är kärlek? 
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän 
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Mitt barn
Dag 15 – Mina drömmar 
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta 
Dag 25 – En första 
Dag 26 – Mina rädslor 
Dag 27 – Min favoritplats 
Dag 28 - Det här saknar jag
Dag 29 - Mina ambitioner
Dag 30 - Ett sista ögonblick


"Ett ögonblick", "Ett annat ögonblick", "Ett sista ögonblick!" Hur många ögonblick tror ni att jag har på lager? Jag är trots allt bara 21 höstar gammal.

Ett ögonblick är i sånna fall första gången Julia gick, det var underbart och magiskt! Jag minns det som det var i går! Hon tog fem steg redan första gången, min stora tjej som springer nu mera! <3

Av Hege - 29 december 2010 02:06

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek 
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag 
Dag 05 – Vad är kärlek? 
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän 
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Mitt barn
Dag 15 – Mina drömmar 
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta 
Dag 25 – En första 
Dag 26 – Mina rädslor 
Dag 27 – Min favoritplats 
Dag 28 - Det här saknar jag
Dag 29 - Mina ambitioner
Dag 30 - Ett sista ögonblick


Har det hänt massor av saker, bråk och tjafs, julafton, julförberedelser, utgång (trot eller ej, denna mamma var ute 2 Juldag!) och lite annat smått och gott! Måste det var så kompliserade frågor?

Av Hege - 29 december 2010 02:05

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek 
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag 
Dag 05 – Vad är kärlek? 
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän 
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Mitt barn
Dag 15 – Mina drömmar 
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta 
Dag 25 – En första 
Dag 26 – Mina rädslor 
Dag 27 – Min favoritplats 
Dag 28 - Det här saknar jag
Dag 29 - Mina ambitioner
Dag 30 - Ett sista ögonblick


Det finns inget i mitt liv som jag direkt ångrar facktiskt, jag är nöjd!

Av Hege - 29 december 2010 01:45

Hei "allihoppa"!

Tänkte berätta om våran Jul lite smått sådära.
Väntan på Julen var bajs, serriöst! Gud va tråkigt det är att slå inn julklappar till alla man känner och baka halvbrända pepparkakor. Pepparkakor köps nu mera färdiggjorda så "målar" vi dem bara med florsocker och konditirfärg och julklappar köps inte en dag inn i deseber eftersom att alla affärer bojkottar tydligen det att slå inn då, sånnt får man visst göra hemma.

Sen kom Julafton och vi åkte först till kyrkogården med bestemor, Ida, Kent, Faster + två kussiner, tände lycktor och lade ifrån oss en krans. Jag är aldrig på kyrkogården och jag vet varför, jag tycker inte om det.
Sen åkte vi i alla fall hem till pappa och satt och gotta oss innan vi åkte till farmor kl halv 3-3 tiden. Där åt vi mat och efterrätt(er), kaffe och kakor.


Så kom vi till julklapparna! Julia var som en, jag vet inte vad!

Dock är hon väldigt tacksam för varje present värkar det som, hon leker/kollar på det länge innan hon ville ha en ny klapp! Hinkel pinkel blev hon glad för, och hopsy daysy legon. Hon blev glad för allt!
Jag hadde köpt en kulram till henne från IKEA som hon har dräglat över länge hemma hos andra människor så ny fick hon en egen. Jag skulle köpa sterio men så sa pappa att han skulle göra det så jag gjorde inte det, å inte han heller! Haha! Så nu får vi leta på Januari rean!
Jag såg en till ca 200 kr som var rosa och jätte fin, dock vill jag ha grön. (notera att JAG vill ha grön, haha!)
Hon fick ett guld halsband av pappa med ett hjärta på, jätte fint!

Saker som Julia fick som jag kommer på jusst nu är;
En polotröja och tights

Strömpor

Strömpbyxor

En hund som skäller när man drar den efter sig

Kulramen

Ull byxor

Guldhalsbandet
Talrik, skål och kopp från glasmagasinet som det står "prinsessa" på

Bord och stolar

En "hammer leksak" som man ska hamra ner spikarna i

Ett keebord

En liten barbie
En stor nalle
En hinkel pinkel nalle
Hopsy daysy lego

Pulka
Nattdräkter

Sen minns jag inte mera men jag vet att jag har glömt något.

Jag fick också lite Julklappar.
Ett guldhalsband som Julia, bara att mitt var större
Raggisar
Ull underkläder (önskade)
Kokbok (önskad)
5 parfymer
Två tröjjor
Trådlöst head sett

Muggar

Jag tror att jag fick något mera men jag minns ej vad! :)

Vi hadde i alla fall en mycket trevlig Jul tillsammans med familjen!

Hur var eran Jul?

Av Hege - 14 december 2010 21:38

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek 
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag 
Dag 05 – Vad är kärlek? 
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän 
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Mitt barn
Dag 15 – Mina drömmar 
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta 
Dag 25 – En första 
Dag 26 – Mina rädslor 
Dag 27 – Min favoritplats 
Dag 28 - Det här saknar jag
Dag 29 - Mina ambitioner
Dag 30 - Ett sista ögonblick

Min favoritfödelsedag är det året ingen kom i min födelsedagn nästan. Utom Emelie, Ellen, Marcus och Pontus, tror jag att det var i alla fall! Vi åt tacos och hadde vattenkrig och alla var lite avis sen när dom pratade om det i skolan, eftersom att vi hadde haft vattenkrig! Året efter kom alla jag bjöd och vi hadde inte allts lika roligt!

Av Hege - 14 december 2010 21:34

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek 
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag 
Dag 05 – Vad är kärlek? 
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän 
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Mitt barn
Dag 15 – Mina drömmar 
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta 
Dag 25 – En första 
Dag 26 – Mina rädslor 
Dag 27 – Min favoritplats 
Dag 28 - Det här saknar jag
Dag 29 - Mina ambitioner
Dag 30 - Ett sista ögonblick

Mitt favoritminne vet jag faktiskt inte helt vad det är, har så många! Kanske när jag, Emelie å Marre alltid var i Vilsta? Eller när jag fick vet att jag var gravid! Eller när Julia började gå! Eller när jag var med Elin, hennes mamma och bror + hennes mammas kompis till Öland? Eller när jag var i Turkiet med Jonas och min släkt?

Jag har så många fina minnen, kan inte bestämma mig för villket, det måste väll ändå vara en bra sak? :)

Ovido - Quiz & Flashcards