Alla inlägg under mars 2011

Av Hege - 27 mars 2011 04:11

I den sista tiden har det hänt massor, jag har inte orkat uppdatera helt änkelt, men vi mår bra.

Jag är i praktik var annan dag nu, jag har varit där i två väckor och har fått höra att dem är nöjda med mig och jag får ekstra jobba där om jag vill. Det känns jätte bra! Det var inte en förfrågan utan vi skulle prata mera om det när praktiken är slut men det är så klart att jag vill jobba om jag kan och har tid med skola, jobb, läksor och min skatt.

Men jag vill värkligen gå mina två år där som lärling* så jag ska försöka få till det. Det skulle ju klirra fint i semesterkassan om inte annat med några ekstra kronor. För i år ska vi utomlands, om jag så ska.... Ja om jag så ska!  Jag ska få till det i år! Det är sista året som jag har sommarlov och vi ska få till en resa, så är det bara!


Jag och Julia och förhoppningsvis någon flera, i ex turkiet, på en strant, under en parasoll med blick mot havet å stranden där Julia gräver med sina spadar i full påklädsel av en uvdräckt och den hut som syns är helt vit av solkräm medans jag ligger där röd som en kräfta och tror (som jag alltid gör) att jag inte ska bli solbränd! Där ska vi mysa, att vi ska! I Sommar!


*Lärling är en praktik som man har i Norge. Det är allt som snickare, undersköterska osv (där man blir något efter gymnasiet alltså) så jobbar man i två år där man får betalt medans man får en utbildning. Man går alltså två år i skolan sen två år i läran. Det som är så bra med det är att man har större chans att få jobb när man är klar eftersom att man redan har jobbat två år. Efter dem två åren har man en examen där man ska visa för en lärare vad man har lärt sig osv.

Skapa flashcards