Alla inlägg under april 2009

Av Hege - 25 april 2009 18:45

I dag va vi på en till ultraljud, eftersom att vi fick inga bilder förra gången så blev jag så klart glad när vi skulle få åka dit en gång till och i dag fick vi bilder! Hon väkser precis som hon ska och är precis lagom stor med tanke på att hon ska komma den 5 Augusti. Emelie kännde att hon sparka i dag också, det va lite kul det dära! Eftersom att hon va först med på ultraljudet och hon har sakt sedan jag berättade att hon skulle få följa med att hon kommer börja gråta, det gjorde hon inte. Sedan när hon kännde att hon sparkade så började tårana trilla!
Ungefär som för mig, när jag hörde hjärtat första gången så blev jag så klart glad, men inte så att jag började gråta, men den dära första sparken som jag kännde, då vet man att det är på ricktigt! Då vet man att hon är på väg! Även fast hjärtat är en stor grej så var första sparken där jag facktiskt fattade att det var en spark, lite mera speciell.
Linda ska få ett syskon också, så vi har pratat lite med henne över msn i dag, bebisen har inte kommit änn fast dom har i alla fall satt i gång hennes pappas tjej så att hon har fått värkar, så om bebisen inte har kommit nu så kommer hon nog under natten i alla fall=)

Annars har jag inte så mycket att berätta! Eller igjäntligen är det ganska mycket, men eftersom att vi kollar på en film så sitter jag å gluttar lite medans jag skriver och jag känner att bloggen blir i alla fall inte så bra då! Men men...

Jag och Emelie har i alla fall varit på stan hela väckan! Vi har också gjort andra saker så klart, grillat å så! Men vi har gått mest på stan. Jag har kjöpt ett linne och Emelie har typ kjöpt hela stan, hon är ju trots allt på semester. Lite roligt var det i alla fall när vi var på ett kjöpsenter som ligger på solsiden (en plats i stan) så skulle vi gå inn på en kafeteria runt kl 18 för att fika lite. Tji fick vi! 20 års gräns efter kl 18 på dagen! Är det ett skämt eller?

Dom sa inte till oss, men vi kännde i alla fall att vi inte ville stå i den långa kön för att dom sedan ska fråga efter legg, så vi gick till ett annat ställe.


I morgon så ska vi hem till Linn och äta middag där, sen ska vi ut på stan och ta en cider, eller Emelie ska ta en cider och jag ska kolla på eventuellt ta en cola=P Nu kommer i alla fall en bild från ultra ljudet, om allt går som det ska! Men jag ska i alla fall dra=) Hejdå!


  

Jr, hon kommer ca 5 Augusti<3

Ovido - Quiz & Flashcards