Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Dag 13 – Den här veckan.

Av Hege - 30 november 2010 21:22

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek 
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag 
Dag 05 – Vad är kärlek? 
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän 
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Mitt barn
Dag 15 – Mina drömmar 
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta 
Dag 25 – En första 
Dag 26 – Mina rädslor 
Dag 27 – Min favoritplats 
Dag 28 - Det här saknar jag
Dag 29 - Mina ambitioner
Dag 30 - Ett sista ögonblick


Dag 13 – Den här veckan!

Den här väckan har ju bara haft två dagar änn så länge men sedan förra Tirsdag då kanske?

Tirsdag; Jag kom hem från jobb och mådda måttligt illa efter att ha hämtat Julia osv. Jag sa till Malin när vi var på jobb att jag hadde ont i magen och vad händer? Jo, jag spyr så klart, typ 100 gånger och jag mådde jätte illa samtidigt som jag skulle aktivera Julia och laga mat, lyckat? Inte så värst! Jag "spydde" ur alla hål och brände maten, pizza var det här.

Onsdag; Jag och Julia är hemma eftersom att jag känner att jag inte orkar lämna henne på dagis eftersom att jag mår så illa. Min lärare ringer och frågar hur det är med mig och jag svarar "helt ok". Hon frågar så om det är något jag behöver från affären och att hon kan komma förbi med det. Hon säger också "komihåg att ringa Hege om det är något!!!" det säger hon alltid, min lärare är bäst!! <3

Torsdag; Vi är friska och jag minns inte helt vad vi gjorde. Jag tror kanske att vi var i stan? Minns ej!

Fredag; Vi var i stan och var på nav (hos komunen/arbedsførmedlingen/trygdkassan/sosialen, allt i ett kontor!) och fylde ut papper så åkte vi hem till Linn och sov kvar där!

Lördagen; var vi fortfarande hemma hos Linn, pappa säger förlåt och att han ångrar sig osv och han vill att vi ska komma dit på besök, men innan det ska vi shoppa! Vi köper julklappar och kollar runt på city syd och tillertorget men köper inget speciellt där. Så kommer vi till Europris och slår till på massor!
När vi kommer hem till pappa så får Julia massa leksaker efter min kussins barn, det betyder att jag måste sortera det hon har och det hon fick och ge saker till "fretex" så att dom kan hjälpa andra barn och vuksna! Kanske ge till dagis också!

Söndag; Michelle (syster dotter) och Øyvind (systers sambo) har blivit spyflugor och vi rymmer fort som tusan hem!
När jag kommer hem så märker jag att jag har tappat min stora kärlek, min telefon!! Jag har fortfarande inte hittat den, men den måste vara hemma hos Linn eller hemma hos mig, den kan inte vara någon annan stans!!

Måndag; Vi åker till stan med Malin och Talia. Jag köper Julias julafton klänning från name it. En lila, så fin.


Mini temilla dress

Dagen i dag; I dag har jag varit i skolan. Vi hadde först halvdagsprov i Engelska. Det gick helt ok, tror jag. Jag kan inte Engelska så bra, med andra ord, jag kan inte stava där heller. Men jag tror det gikk ok i alla fall.
Sen har jag hämtat Julia på dagis, det är så mys att hämta henne eftersom att hon blir så himla glad när jag kommer! Hon springer och säger "HEI!" och slänger sig i mina armar, hon kramar mig och älskar mig! Jag saknar henne och längtar tills jag ska hämta henne, mammas tjej!<3

Sen kom vi hem och så åkte vi till IKEA och åt köttbullar! Vi skulle ijäntligen äta fiskkakor med brun sås och potatis tillsammans med grönsaker och kålstuving, men det blev inte så! Vi hadde Julklappar som skulle innhandlas från IKEA som jag straks ska sätta mig och slå inn!

Annars har Julia gått och lagt sig för över två timmar sedan och jag börjar väll tänka på refrengen snart jag med! Hejdå!


(Det är förästen klänningen på bilden och den har jag snott från "nameit.com"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hege - 31 augusti 2011 02:01

Jag sitter och har små ångestatacker, vad vill jag med mitt liv? Jag har börjat skolan nu, komvux tror jag att det heter i Sverige, man pluggar för att få bättre betyg. Jag funderar värkligen på vad jag vill bli, vad vill jg bli? Jag har ingen anin...

Av Hege - 21 augusti 2011 23:47

TjugoandraJuliTvåtusenelva. Idag är det 4 veckor sedan explosionen i Oslo och skottlossningen på Utøya. Idag känner jag att det sårar mig för första gången. Många ungdommar förlorade sitt liv som precis hadde börjat den dagen, den 22 Juli 2011.Jag få...

Av Hege - 17 augusti 2011 15:25

Är det ett mirakel när man vinner på lotto?  Är det ett mirakel om man som människa kan flyga? Är det ett mirakel att vi har varit på månen? Jag tycker inte det!! Ett mirakel händer hela tiden. Barn blir födda. Ungdommar säger nej tack till droger. M...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:49

Julia ropar från sitt sovrumJulia; Mamma!!!Jag går inn för att kolla vad det är.Jag; Vad är det vennen?Julia; I love u! :''')Forstår ni hur mycket hon förtjänar att jag ska gå skola och få en bra utbildning!? ...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:24

Oj vad jag letade efter den dära skolan, jag gick värkligen runt i hela stan och eftersom att den heter "bybroen privatskole" och deras logga har ett kort med den gamla bybron på så skulle det väll vara logiskt att skolan låg vid bybron tänkte jag, m...

Ovido - Quiz & Flashcards