Alla inlägg den 10 november 2010

Av Hege - 10 november 2010 21:33

Den 4 Desember har jag bjudit hit ett par vänner med barn. Beathe och Rikke, Linda-Kristin och Alvin och Malin och Talia ska komma hit! Det kommer bli fult här hemma, shit va mysigt!

Jag längtar värkligen! Självklart ska vi baka pepparkakor och pepparkakahus, å så ska vi gøra "Sirupsnipper", "Juleknekk", "krumkake" och "peppernøtter". Det är i alla fall det vi vet fram tills nu! Det kommer noe ploppa upp flera saker! Lussebullar kanske? :)


  


Sirupsnipper

 

Juleknekk


Krumkake

 

Peppernøtter

 

Pepperkakehus

Pepperkaker


 
Av Hege - 10 november 2010 06:12

Jag har varit vaken i över en timma redan, jag vill veta om Julia är frisk nog att gå till dagis förstår ni, det värkar så, i alla fall jusst nu. Hon har ingen feber utan hon är fortfarande bara snorig. Det är lite svårt att fastslå om hon är frisk nog eller inte, jag har ju aldrig tagit ett sådant beslut förut!


Själv så dunkar huvudet fortfarande, men jag bryr mig inte, det får va! Om Julia är frisk nog att gå så är jag med det, så är det bara!   


Men nu har jag inte tid att sitta här, jag kan i alla fall medela att jag inte vet hur jag ska komma till "jobbet" och dagis eftersom att mitt busskort går ut i dag, dvs jag skulle ha fyllt på i går, tror jag i alla fall! Det är så huller om buller med busskorten... Ibland funkar det dagen efter och ibland inte osv! Irriterande är det i alla fall! Men jag ska ta tempen på snoris nu så får vi talas vid (haha). Tjingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards