Alla inlägg den 13 november 2010

Av Hege - 13 november 2010 19:50

I dag har varit en rolig dag, en Svensk rolig dag alltså! Vi har varit över allt och spenderat massor av pengar, min syster har som sagt tagit körkortet och vi åkte först till Sparköp (en affär med allt och ingenting ungefär), sen Europris (ungefär det samma som sparköp, allt och inget), Nille (haha, trot eller ej men också en allt och inget affär) sen ett nyöppnat center som heter Malvik Centeret som ligger brevid sparköp och Europris. Som om allt det inte var nog så tog vi en liten tripp till IKEA också, vi sved med andra ord visakorten på massa olika saker, massa olika saker som man inte vet att man behöver å så saker som man vet att man behöver men alltid glömmer, som toalettborste.


Ok, jag har faktiskt inte köpt något onödigt i dag, eller jo kanske godiset, men det är Julias lördagsgodis å det får hon så sellan att det var ändå inte onödigt. Vill ni veta vad jag har köpt?


Europris; Tvättmedel och toalettpapper.


Sparköp; Tops, Lepsyl och ett garnöste med rött garn till julpyntandet.


IKEA; En sånn grej som man hänger på dörren sen kan man hänga handukar, morronrockar osv på, toalettborste, diskborstar, plastkoppar till Julia, sängkläder till min och Julias säng, uppevarings glas (till ris och pasta), pepparkakshus och pepparkaksdeg.

Nille; Pepparkaksformer, godis till Julia och en Julkalender till min älsklingstjej!


Känns som att det var så lite nu, haha! Jag prackade ju ut å höll på i typ 2 timmar! Hmm... Kanske för att jag diskade och hängde tvätt samt slängde i en ny maskin och vek ihopp det torra också! Jaja, saker man behövde i alla fall fick det bli i dag.

Jag vill ha en svart och lila tavla i vardagsrummet, eller en tavla med svart och lila på men jag hittar ingen så jag funderar på att låta Julia måla i stället! Mera personligt och billigare.

Ovido - Quiz & Flashcards