Alla inlägg den 6 november 2010

Av Hege - 6 november 2010 00:36

Jag skulle bara säga att jag har fått MVG på två prov till. I det ena var jag den enda i klassen som fick MVG. Asså det är lite svårt att jämnföra våra betyg och sätta G, VG eller MVG. Vi räknar från 1-6 1 är alltså IG å 6 är MVG.


Så jag räknar såhära i mitt huvud;
1 - IG

2 - G

3 - VG-

4 - VG+
5 - MVG-

6 - MVG

I alla fall. På det ena provet fick jag 6, asså max poeng, som den enda i klassen (Fett stolt!!!) och på den andra fick jag 5 å på den tredje 5.
Innan dombetygen har jag fått 5 en till gång och sen en gång fick jag 3+, det var ett dunkigt prov. Gick inte bra för någon och jag tröstar mig med att det bara var två som fick bättre änn mig.


Det går alltså riktigt bra för mig i skolan! Jag har aldrig fått ett VG när jag bodde i Sverige, knappt ett G. Det första året i Norge var det samma sak, och det halva året jag gick innan jag blev gravid. Där gick det så gårligt att jag tror faktiskt att jag fick 1 en gång till och med.


Men nu har jag gett mig fan på att jag ska klara av det hära! Jag ska visa dom tänker jag! Jag ska visa vad jag kan och hur duktig jag är! Jag förtjänar alla mina betyg eftersom att jag har pluggat röven av mig tills sent på natten vissa dagar efter Julia har lagt sig. Suttit uppe en hel natt en gång för att klara av provet dagen efter, det var det provet jag fick 3+ på så det lönade sig inte ens. Å fortfarande har jag palrat mig till skolan, kommit hem, lagat middag, varit med Julia, lekt med hennes robothund, sysselsatt henne med andra barn, flyttat, hittat dagisplats, betalat räkningar, handlat mat, lärt Julia att gå, lärt henne att säga massa nytt, lärt henne att äta med gaffel asså listan kan göras låååång!


Man kan om man vill! Kan JAG, jag som har flyttat från Norge, till Sverige och tillbaka till Norge. Med andra ord är varken min Svenska eller Norska speciellt bra skriftlig, uppe på det så har jag dysleksi och ordblindhet. Om JAG klarar det hära som ensamstående mamma till en ettåring, då ska andra ha jävligt bra ursäkter för att inte klara ett G! :P Man kan bara man vill, allt sitter inte i hjärnan! Läs tills du fattar och fråga om du inte förstår!


  


Ni ser 6an va? Och att det står "Supert Hege!" ? =P Gud vad jag är stolt över mig själv! Jag är så jävla bäst!

Av Hege - 6 november 2010 00:27

Från dagis i dag! Kl halv 9 kom vi dit, kl 9 sa dom att jag skulle gå!


"DRA HÄRIFRÅN DIN ÖVERBESKYDDANDE SKIT MORSHA!!! FATTAR DU INTE ATT BARNEN VILL LEKA I FRED ELLER DIN KOSSA!?"


Ok, det var inte riktigt så det var, men nästan!


Ok, inte nästan heller då, men det kunde ha varit!


Ok, det kunde inte ha varit helle för Julia råkar ha värdens bästa dagisfröknar hos sig hela dagen lång. Hon frågade vad jag tyckte, om jag tyckte att det lät bra att gå då sen komma tillbaka vid ett. För att inte värka överbeskyddande sa jag malligt nog ja... Vi kramades och jag sa "Hade" och Julia sa "Hade" jag tog på mig kläder och gick ut och dom vinkade i fönstret.

En förtvivlad Julia vinkade, "Hörru morsan! Glöm inte å hämta mig senn!" skrek hennes tårar, min diamant! <3

Jag gick och grät och grät och grät... Kände mig riktigt kass där jag gick och tänkte "att blä villken bajs jag är, tänk om hon inte känner sig trygg?". Jag fick ett sms där det stod att hon slutade gråta medans dom fortfarande såg mig och att hon nu lekte med dom andra barnen, jag hadde då precis kommit till slutet av vägen, jag grät fortfarande, men inte Julia! Hon var riktigt tuff!


Då märker jag att jag har glömt mina nyklar och måste gå tillbaka. Jag kollar så klart inn och där står Julia å fiflar med en barnstol som hon så går i från och kramar en kompis. Så jobbigt är det alltså att vara utan mamma! Det känns bra, mår hon bra så mår jag bra!


Jag var i alla fall inne i alla afärer som man inte kan ta med sig vagnen inn i idag! Gud va spännande! Det var typ en hel ny värd av grejor!


Men nu måste jag nog sova!

Ovido - Quiz & Flashcards