Direktlänk till inlägg 6 november 2010

Dom slägde ut mig...

Av Hege - 6 november 2010 00:27

Från dagis i dag! Kl halv 9 kom vi dit, kl 9 sa dom att jag skulle gå!


"DRA HÄRIFRÅN DIN ÖVERBESKYDDANDE SKIT MORSHA!!! FATTAR DU INTE ATT BARNEN VILL LEKA I FRED ELLER DIN KOSSA!?"


Ok, det var inte riktigt så det var, men nästan!


Ok, inte nästan heller då, men det kunde ha varit!


Ok, det kunde inte ha varit helle för Julia råkar ha värdens bästa dagisfröknar hos sig hela dagen lång. Hon frågade vad jag tyckte, om jag tyckte att det lät bra att gå då sen komma tillbaka vid ett. För att inte värka överbeskyddande sa jag malligt nog ja... Vi kramades och jag sa "Hade" och Julia sa "Hade" jag tog på mig kläder och gick ut och dom vinkade i fönstret.

En förtvivlad Julia vinkade, "Hörru morsan! Glöm inte å hämta mig senn!" skrek hennes tårar, min diamant! <3

Jag gick och grät och grät och grät... Kände mig riktigt kass där jag gick och tänkte "att blä villken bajs jag är, tänk om hon inte känner sig trygg?". Jag fick ett sms där det stod att hon slutade gråta medans dom fortfarande såg mig och att hon nu lekte med dom andra barnen, jag hadde då precis kommit till slutet av vägen, jag grät fortfarande, men inte Julia! Hon var riktigt tuff!


Då märker jag att jag har glömt mina nyklar och måste gå tillbaka. Jag kollar så klart inn och där står Julia å fiflar med en barnstol som hon så går i från och kramar en kompis. Så jobbigt är det alltså att vara utan mamma! Det känns bra, mår hon bra så mår jag bra!


Jag var i alla fall inne i alla afärer som man inte kan ta med sig vagnen inn i idag! Gud va spännande! Det var typ en hel ny värd av grejor!


Men nu måste jag nog sova!

 
 
Sanna

Sanna

8 november 2010 13:08

Dagis är säker bra för vissa barn men alla tycker olika. Jag tycker inte dagis är bra för jag hittar på grjejer med emilia och hon växer upp så fort så jag vill njuta av det så mycket jag kan.
Tror de handlar mycket om man själv har gott på dagis som liten eller inte. Du tycker om dagis och du gick på dagis när du va liten, jag tycker inte om dagis, ja gick inte på dagis när ja va liten. Sen speglar sig väl lite från sina egna föräldrar. Min pappa tycker inte om dagis och inte min mamma heller.
Men dagmamma kan jag tänka mig kanske nån dag i veckan. Vi har några här i området och dom känner jag så de känns bra för allas barn leker med allas barn här.
Sam tjänar väldigt bra och sparar pengar bra så hus kommer vi få i framtiden. Nu pratade inte jag om 1 år utan kanske 5-10 år. :)
Vi kommer aldrig ha dålig ekonomi om ja säger så. :) Sen är de så att jag pluggar nu så ja får pengar så det är inte bara en inkomst. :)

http://liveyourlife88.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hege - 31 augusti 2011 02:01

Jag sitter och har små ångestatacker, vad vill jag med mitt liv? Jag har börjat skolan nu, komvux tror jag att det heter i Sverige, man pluggar för att få bättre betyg. Jag funderar värkligen på vad jag vill bli, vad vill jg bli? Jag har ingen anin...

Av Hege - 21 augusti 2011 23:47

TjugoandraJuliTvåtusenelva. Idag är det 4 veckor sedan explosionen i Oslo och skottlossningen på Utøya. Idag känner jag att det sårar mig för första gången. Många ungdommar förlorade sitt liv som precis hadde börjat den dagen, den 22 Juli 2011.Jag få...

Av Hege - 17 augusti 2011 15:25

Är det ett mirakel när man vinner på lotto?  Är det ett mirakel om man som människa kan flyga? Är det ett mirakel att vi har varit på månen? Jag tycker inte det!! Ett mirakel händer hela tiden. Barn blir födda. Ungdommar säger nej tack till droger. M...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:49

Julia ropar från sitt sovrumJulia; Mamma!!!Jag går inn för att kolla vad det är.Jag; Vad är det vennen?Julia; I love u! :''')Forstår ni hur mycket hon förtjänar att jag ska gå skola och få en bra utbildning!? ...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:24

Oj vad jag letade efter den dära skolan, jag gick värkligen runt i hela stan och eftersom att den heter "bybroen privatskole" och deras logga har ett kort med den gamla bybron på så skulle det väll vara logiskt att skolan låg vid bybron tänkte jag, m...

Ovido - Quiz & Flashcards