Alla inlägg den 11 november 2010

Av Hege - 11 november 2010 23:20

Jag vet inte helt vart debatten har startat, eller hur den lyder, men jag vet att det pågår en debatt om detta med dödstraff för människor som dödar barn jusst nu. Jag tycker att det är helt OK! Dem som dödar barn, förgriper sig sexuellt på barn eller gör så att barn far illa behöver inte leva, det är min mening!


Men alla dessa människor har varit någons bebis en gång, ett barn någon har varit stolt över. Ett barn som inte hadde dessa onda tankar från början av, men som har växt på sig över åren...


Frågan är då, är jag för dödstraff för dem som slår sina barn till döden? För dem som sexuellt missbrukar sina bar? Så absolut! Om det var mitt barn som hadde gjort någon så hemsk grej, hur skulle jag känna då. Hur skulle jag känna om 30 år så skulle Julia döda en annan människa, skulle hon också förtjäna dödstraff då? Så absolut inte! Hon är mitt barn och som mamma kommer jag alltid skydda mina barn, även om jag i utgångspungtet är för dödstraff!


Jag ser det dock så att om barn har en trygg uppväxt med bra villkår för framtiden så händer inte sånna saker! Barn som känner sig älskade känner inte ett behov för att hata! Och om dem gör det så borde dem som älskar dem se till att dem får hjälp innan det går så pass långt att dom eventuellt dödar, sexuellt missbrukar osv! En människa som blir älskad och som någon bryr sig om och ser till att havnar rätt, en sådan människa gör sellan sådana saker. Det händer säkert, men det är som oftast en djupare bakgrund bak det hela...

Av Hege - 11 november 2010 23:15

Jag skulle önska att jag kunde få leva en dag i framtiden. När människan bara har en färg, kanske ljusbrun? Den tiden när religion är blott ett minne, ungefär som Tor och Freja är för oss nu. Undrar villka problem man har på den tiden? Människan är ett problematiskt djur och vi klarar inte av att se varandras olikheter utan att bråka...

 

Jag skulle önska att jag kunde leva på den tiden, när alla är lika och alla har samma religion, eller kanske ingen religion alls?

 

Alla är lika, alla har rött blod och alla är lika mycket värda. I alla fall borde det vara så...

(Utom kriminella snusk människor som förgriper sig på barn och sådana psykopater! Dom har inget värde!)

Av Hege - 11 november 2010 01:07

Den vackraste stunden i livet var den när du precis hadde kommit! 


Min böna, gud vad jag älskar dig! Jag kan inte förklara det med ord! Det känns så konstigt... Varje gång du ler så ler jag. Är du ledsen blir jag irriterad om jag inte kan göra dig glad. Är du sprallig blir jag sprallig. Du är helt fantastisk Julibull! Du och jag mot värden, utan dig inget mig! Jag älskar dig enormt mycket, du är den vackraste ungen i värden!


                 

Ovido - Quiz & Flashcards