Alla inlägg den 25 november 2010

Av Hege - 25 november 2010 16:36

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek 
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag 
Dag 05 – Vad är kärlek? 
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän 
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Mitt barn
Dag 15 – Mina drömmar 
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta 
Dag 25 – En första 
Dag 26 – Mina rädslor 
Dag 27 – Min favoritplats 
Dag 28 - Det här saknar jag
Dag 29 - Mina ambitioner
Dag 30 - Ett sista ögonblick


Ett ögonblick, THE ögonblick! Det var första gången jag fick Julia upp på bröstet! När jag såg henne och hennes vackra bruna ögon och den pytte lilla kroppen! Den absolut mäst perfeckta ungen och helt fantastiskt fina och väl utväcklade flicka och barn som någonsin skapats! Det var ett ögonblick där jag grät av glädje och kände mig så himla lycklig! Hon var perfeckt och hadde det bra, jag älskade henne, den lilla krabaten! Hon som ca fem månader innan hadde fått kallnavnet "bönan" och hon som 2 månader innan det visade liv genom att vara ett + på en bit papper. Hon som jag väntat på och som jag aldrig trodde att jag skulle få! Nu var hon här, i egen hög person! Blå och hungrig, kom hon till värden! Mitt mirakel, mitt mästervärk! Mitt underbara barn! Gud vad jag älskade henne och gör fortfarande! Hon är det finaste som finns!


  

Av Hege - 25 november 2010 16:27

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek 
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag 
Dag 05 – Vad är kärlek? 
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän 
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Mitt barn
Dag 15 – Mina drömmar 
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta 
Dag 25 – En första 
Dag 26 – Mina rädslor 
Dag 27 – Min favoritplats 
Dag 28 - Det här saknar jag
Dag 29 - Mina ambitioner
Dag 30 - Ett sista ögonblick


Min bästa vän; Heter Emelie. Hon är lika gammal som mig och bor i Sverige. Vi har varit vänner sen 3 klass. Vi är ganska olika men samtidigt ganska lika. Vi har många saker som vi är väldigt lika på å på andra saker är vi varandras motsatser nästan, men det är nog det som gör att vi håller ihopp så bra.

Förutom Emelie som har varit min bästa vänn längst och som jag känner att jag kan prata om allt med så har jag också Beathe som står mig vällans nära. När jag flyttade till Norge så trodde jag aldrig att jag skulle kunna få en riktigt bra vänn här men den kunde jag visst!

Å så har jag Linda! Hon står mig också väldigt nära och så är hon min förebild! Hon är så duktig och går på högskolan och utbildar sig till sjuksköterska samtidigt som hon har en son på 3 år och hon är en fantastiskt mamma!


Jag har med andra ord ett par riktigt bra vänner men min bästa vänn är som sagt Emelie och det har hon varit ett bra tag och det ska hon vara för alltid! Vi ska vara dom som sitter på samma sjukhem när vi blir gamla och vara jobbigast av alla! Vi ska vara dom som sitter och säger "När jag var ung, då...." osv! Vi ska vara dom! Vi ska vara bäst!

Ovido - Quiz & Flashcards