Direktlänk till inlägg 30 september 2010

Vart får ni alla pengar ifrån?

Av Hege - 30 september 2010 17:09

Det har jag frpgat mig själv 100 gånger när folk (mammor speciellt!) kommer hem och skriver i sin blogg nästan varje dag att dom har shoppat nya saker. Jag har aldrig fattat vart alla pengar till detta kommer ifrån! Det är klart att dom får lön osv, men har dom inga räknignar har jag undrat?

Nu tror jag att jag vet hur dom gör, dom köper REA saker! Det är i alla fall min filosofi! Jag har handlat massor till Julia i det sissta, mästa dels för att hon ahr behöft nya kläder men också för att vinteren är precis runt hörnet och att hon behöver så klart nya vinterkläder som alla andra barn. Å så är det för att det är roligt att shoppa till henne, allt passar henne och man provar det sellan, pluss att hennes srorlek alltid reas ut värkar det som!

I dag kom jag hem med två tröjjor, fast jag inte ens skulle ha något. Å här om dagen köpte jag byksor för att dom hon hadde på var smutsiga, å innan det köpte jag en till tröjja osv osv osv! Så går dagarna, men kul är det att pryda Julibull med nya kläder!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hege - 31 augusti 2011 02:01

Jag sitter och har små ångestatacker, vad vill jag med mitt liv? Jag har börjat skolan nu, komvux tror jag att det heter i Sverige, man pluggar för att få bättre betyg. Jag funderar värkligen på vad jag vill bli, vad vill jg bli? Jag har ingen anin...

Av Hege - 21 augusti 2011 23:47

TjugoandraJuliTvåtusenelva. Idag är det 4 veckor sedan explosionen i Oslo och skottlossningen på Utøya. Idag känner jag att det sårar mig för första gången. Många ungdommar förlorade sitt liv som precis hadde börjat den dagen, den 22 Juli 2011.Jag få...

Av Hege - 17 augusti 2011 15:25

Är det ett mirakel när man vinner på lotto?  Är det ett mirakel om man som människa kan flyga? Är det ett mirakel att vi har varit på månen? Jag tycker inte det!! Ett mirakel händer hela tiden. Barn blir födda. Ungdommar säger nej tack till droger. M...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:49

Julia ropar från sitt sovrumJulia; Mamma!!!Jag går inn för att kolla vad det är.Jag; Vad är det vennen?Julia; I love u! :''')Forstår ni hur mycket hon förtjänar att jag ska gå skola och få en bra utbildning!? ...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:24

Oj vad jag letade efter den dära skolan, jag gick värkligen runt i hela stan och eftersom att den heter "bybroen privatskole" och deras logga har ett kort med den gamla bybron på så skulle det väll vara logiskt att skolan låg vid bybron tänkte jag, m...

Ovido - Quiz & Flashcards