Direktlänk till inlägg 26 september 2010

När blev alla främlingsfientliga?

Av Hege - 26 september 2010 22:42

Det värkar som att alla har blivit lite främlingsfientliga nu efter valet. Eller kanske att det är mera ok att vara det nu? Det är många av mina vänner som kommer med direkta rasistiska "statusar" på sin facebook, många av dom trodde jag inte ens var "sånna".

Hur blev det så? När blev det helt plötsligt ok att klanka ner på människor med slöja och turban? Det har inte varit så innan, hur kommer det sig att det blev så nu?

Ok, SD fick en plats i riksdagen. Ok, folket vill ha dom där, men dom vann inte! Inte bara att dom inte vann men deras prat om att man ska förbjuda turban och slöja innom vissa jobb områden kommer aldrig att gå igenom, EU kommer aldrig gå med på att det ska få vara så.

Man behöver inte älska alla, jag älskar inte alla! Jag tycker också att vi ska ha kvar våra tradisjoner, men vad är det som är så fel med omväksling? "Vi vill fira våran national dag med svenska flaggan och nationalsången!" säger många, men så gör det? Vem har någonsin hindrat dig? Men jag har bott i Sverige i 9 år förut, inte en enda gång att man gjorde något speciellt av national dagen, det är väll studenternas dag nu mera?

Om man ska göra något så gör det ordäntligt, men bjud med alla! Alla ska få vara med! Som om det inte redan var nog "klyftor" i vårat sammhälle, nu är det värre änn någonsinn. Jag hoppats bara att folk öppnar ögonen och att det går bättre i nästa val...

 
 
Hannele - 2barnsmamman

Hannele - 2barnsmamman

26 september 2010 23:31

Svar:
Ah okej då förstår jag ^^, hihi..
Jodå jag ser också detta som en sjäkvlarhet att det ska funka bättre men det finns alltid ett men att det kanske inte går i alla fall av många olika andra anledningar :) Men hittills så funkar det.

Vet inte om du har skrivit om det förut eller så men hur länge ammade du J? :)

http://mammah.webblogg.se

 
Nada

Nada

27 september 2010 08:08

Visst är det konstigt, jag har också märkt av det men inte riktigt på samma sätt. Jag märker verkligen av en spänd stämning bland vissa, Jätteskumt, verkligen!


Som svar på din fråga så är det bara snuskmänniskorna jag pratar om, alla andra är ju jättetrevligt om dom skriver något, men just dessa människor som flörtar via FACEBOOK har jag jätteproblem med!

http://www.ohhhmy.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hege - 31 augusti 2011 02:01

Jag sitter och har små ångestatacker, vad vill jag med mitt liv? Jag har börjat skolan nu, komvux tror jag att det heter i Sverige, man pluggar för att få bättre betyg. Jag funderar värkligen på vad jag vill bli, vad vill jg bli? Jag har ingen anin...

Av Hege - 21 augusti 2011 23:47

TjugoandraJuliTvåtusenelva. Idag är det 4 veckor sedan explosionen i Oslo och skottlossningen på Utøya. Idag känner jag att det sårar mig för första gången. Många ungdommar förlorade sitt liv som precis hadde börjat den dagen, den 22 Juli 2011.Jag få...

Av Hege - 17 augusti 2011 15:25

Är det ett mirakel när man vinner på lotto?  Är det ett mirakel om man som människa kan flyga? Är det ett mirakel att vi har varit på månen? Jag tycker inte det!! Ett mirakel händer hela tiden. Barn blir födda. Ungdommar säger nej tack till droger. M...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:49

Julia ropar från sitt sovrumJulia; Mamma!!!Jag går inn för att kolla vad det är.Jag; Vad är det vennen?Julia; I love u! :''')Forstår ni hur mycket hon förtjänar att jag ska gå skola och få en bra utbildning!? ...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:24

Oj vad jag letade efter den dära skolan, jag gick värkligen runt i hela stan och eftersom att den heter "bybroen privatskole" och deras logga har ett kort med den gamla bybron på så skulle det väll vara logiskt att skolan låg vid bybron tänkte jag, m...

Ovido - Quiz & Flashcards