Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Trist..

Av Hege - 27 juni 2011 00:08

När man läser tidningen blir man värkligen ledsen, eller jag blir det. Först står det att 7 st har blivit våldtagna i Norge bara nu i helgen, eller det är så många som har blivit raporterade. Hur trist är inte det? En människa förstör en annans människas liv för rästen av livet och bara "tränger sig på"! Hur kan man ens göra en sådan sak?

Sen läser man vidare och får se att man tydligen har bytit kön på flera 1000 flickobarn i Indien. Hur kan man utsätta sitt barn för det bara för att "man tjänar mera på pojkar", eller varför gör dom det ens? Det sätter i alla fall ett ganska tydligt stämpel på att man inte vill ha flera flickor, men pojkar är helt okej. Dom barnen kommer aldrig någonsinn kunna få egna barn för det första och vad säger man när flickan som har blivit en pojke har blivit 18 år och får veta vad som har hänt innan? "Du var inte bra nog som tjej, tyver! Förästen kommer du aldrig kunna få barn för att vi har proppat dig full med hormoner sen den dagen du blev opererad, sorry."?

Sen läser man lite till och en självmordsbombare har bombat ett sjukhus i Afghanistan, många människor har dött.

Å så läser man lite till och då står det att en 8 årig flicka har fått en bomb i en väska som hon har fått besked om att lägga vid den Afghanska säkerhets styrkan. Dom som hadde bombens utlösare har tryck för tidigt, bomben har gått av och den "enda" som dog var den 8 åriga gamla flickan.

Mitt uppe i allt det hära står det om "Vem som bar kläderna bäst?" på en gala, "Linnies klänning var genomskynlig!", "True blood kommer bli dårligare!". Gud va trist det är...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hege - 31 augusti 2011 02:01

Jag sitter och har små ångestatacker, vad vill jag med mitt liv? Jag har börjat skolan nu, komvux tror jag att det heter i Sverige, man pluggar för att få bättre betyg. Jag funderar värkligen på vad jag vill bli, vad vill jg bli? Jag har ingen anin...

Av Hege - 21 augusti 2011 23:47

TjugoandraJuliTvåtusenelva. Idag är det 4 veckor sedan explosionen i Oslo och skottlossningen på Utøya. Idag känner jag att det sårar mig för första gången. Många ungdommar förlorade sitt liv som precis hadde börjat den dagen, den 22 Juli 2011.Jag få...

Av Hege - 17 augusti 2011 15:25

Är det ett mirakel när man vinner på lotto?  Är det ett mirakel om man som människa kan flyga? Är det ett mirakel att vi har varit på månen? Jag tycker inte det!! Ett mirakel händer hela tiden. Barn blir födda. Ungdommar säger nej tack till droger. M...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:49

Julia ropar från sitt sovrumJulia; Mamma!!!Jag går inn för att kolla vad det är.Jag; Vad är det vennen?Julia; I love u! :''')Forstår ni hur mycket hon förtjänar att jag ska gå skola och få en bra utbildning!? ...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:24

Oj vad jag letade efter den dära skolan, jag gick värkligen runt i hela stan och eftersom att den heter "bybroen privatskole" och deras logga har ett kort med den gamla bybron på så skulle det väll vara logiskt att skolan låg vid bybron tänkte jag, m...

Ovido - Quiz & Flashcards