Alla inlägg den 3 juni 2011

Av Hege - 3 juni 2011 23:01

Mina absoluta favorit flickor <3


 

Av Hege - 3 juni 2011 01:43

Julia pratar helt sjuk mycket nu för tiden. I dag så var hon värkligen rolig. Jag sa att hon skulle hämta sin bok, så säger hon "okej" och går inn i sitt rum, kommer ut utan bok men med det största leendet någonsin och säger "HAHA! Jag lurades mamma!! HAHA!" och tycker värkligen att hon fick till det dära riktigt bra. Hon är så rolig och säger så roliga saker nu för tiden.

Busig är hon också. Om man inte låser dörren så går hon ut i den "andra hallen" och kan stå där medans jag diskar och helt plötsligt undrar varför det blev så tyst och roppar på henne så står hon där och kollar ut å säger "Jula sine vogna ja!" och stirrar på sin vagn, haha!

Apropå bus ungar! Jag såg att andra bloggare har skrivit om busiga saker dem gjorde när dem var små så jag tänkte att det måste jag också göra.

När vi var små så delade jag rum med mina två yngre systrar innan vi bygde ut huset å då skrämde alltid jag och Jenny (min älsta lillasyster) Jessica och sa att det var en häxa under hennes säng. Då började hon alltid gråta och ville sova i pappa å Carinas säng och jag och Jenny kunde spela nintendo tills kl var aldeles för mycket!

När vi skulle gå till kiosken på Lördagar så fick vi alltid 30 kr var att köpa godis för och jag lurade alltid mina små syskon på 10 kr var = jag fick 50 medans dom fick 20, dem fattade dock det efter ett tag och jag fick klara mig med bara 30 kr jag också...

Jag och min kompis Jonas snodde en hel limpa med cigaretter av min pappa när vi var 10-11 år gamla och rökte som bara tusan. Sen mådde Jonas illa och gick hem, pappa märkte det aldrig.

Jag lurade alltid min(a) småsyskon att göra saker som jag själv inte vågade. Ett bra ex på det är när jag och Jenny skulle gå ner i vårat lilla hus på gården som vi hadde som föråd och jag visste att det fanns möss där så jag skickade inn henne innan mig. En mus hoppade fram och Jenny trampade på en såg och försvann med Carina till akuten.

Vi fick inte gå ner och bada (vi bodde precis vid en liten sjö) utan en vuksen när vi var små så vi sa alltid att en annan kvinna skulle följa med oss, villket hon aldrig gjorde och vi badade på det djupa hela tiden, dem kom aldrig på oss heller.

Vi bodde lite lantligt så ganska nära oss var det en åker och när bonden hadde höstat så låg alltid dem höbalarna kvar och vi rullade alltid ut en och la oss i höt för det var så varmt där. Pappa berättade för mig när jag var ca 16 år (och hadde slutat med det) att det var varmt innuti dom för att det var ett förutnelses ämne i höt för att det skulle hålla bättre.

Vi tog alla chanser vi fick på gratis godis! Vi gick posk kärringar, halloween och allt som var bara för godiset. Dock gick vi bara till 3-4 st som vi visste alltid hadde godis hemma.

Vi fick alltid påskägget under kudden och jag låg alltid vaken enda tills min lotsasmamma la dit det och så satte jag mig upp och åt alla dom goda bitarna och dagen efter sa jag alltid "Varför har jag mycket mindre änn Jenny?" så fick jag alltid mera.

Jag och en killkompis Kim snodde glass i affären en gång, min mamma kom på oss eftersom att jag sa det till henne och jag fick inte gå ut på en väcka, mitt i sommaren. Som att det inte var straff nog för en 5 åring så fick jag gå till affären med min spargris och säga förlåt och ge dom alla mina pengar i grisen. ALLA, inte bara vad glassen kostade. Kim fick samma straff pga min glapp käft, han ville inte leka med mig så mycket efter det...

När en ny tjej hadde börjat i min klass i 2:an så gillade mina bästa kompisar henne. En dag hadde hon lånat sin storasysters finaset hårspenne och jag var avundsjuk för att alla sa att hon var så fin att jag tog det och kastade det på marken och trampade på det så att det gick sönder. Som tur var sa dom det till min lotsaspappa och inte mamma och jag fick bara säga förlåt. Hadde mamma varit den som skulle "straffa" mig så hadde jag väll inte fått gå ut på en månad, haha!

Min kompis hadde varit hos frisören och fått rosa hårspräy, varpå jag var avis och kastade sand på henne så hon var tvungen att dusja...

När vi lekte "härren på täppan" en gång på vintern i skolan så ramlade jag ner från snöhögen och hadde så ont i min fot att jag kunde inte ställa mig upp. Min lärare (som för övrigt heter Kåre) fick bära mig ner till sjuksyster och mamma kom och hämtade mig och vi åkte till läkaren. När vi hadde kommit fram så hadde jag inte ont längere men sa inget för mamma sa att jag skulle få något sen om jag var duktig. Efter det hämtade en taxi mig och min syster och körde oss till och från skolan varje dag, så jag sa inget då heller för det var så lyksigt tyckte jag. En gång kom Linn (min syster som också fick skjuts av taxin) på mig, hon sa inget hon heller så jag anntar att hon gillade taxin lika mycket som jag.

Haha villken lista, villken snorunge man var!

Ovido - Quiz & Flashcards