Direktlänk till inlägg 12 juni 2011

Det bästa med att vara en mamma.

Av Hege - 12 juni 2011 00:54

Jag gjorde ett inlägg i går om det svåraste med att vara en mamma, tänkte skriva ett om det bästa också.

När hon ler. Hon har ett leende som man smälter för! Alla dom perfekta tänderna på sin perfekta plats, med dom mest åperfeckta läpparna på en perfekt munn. Hon ler med ögonen också. Det jag känner när Julia är glad kan inte beskrivas med 1000 ord, man måste nog vara mig för att förstå det.

När Julia har det bra. När barnen mår bra mår vi bra. Jag älskar alla dom dagarna när Julia ler från öra till öra hela dagen och är rolig och hoppar och tjoar å sjunger låtar och dansar! Hon är värkligen så himla fin!

Känslan av att hon älskar mig och behöver mig. Det kanske låter lite ego, men alla människor är väll lite så? Man behöver få det bekräftat. När jag känner att Julia älskar mig och att jag vet att hon behöver mig gör att jag vill göra allt i min makt för att finnas där för henne från min bästa sida.

När hon lär sig nya saker. När hon lärde sig att säga "mamma", eller när hon nyligen lärde sig att säga "fotboll" eller "lastbil". Första gången hon gick och första gången hon rullade, första gången hon kröp osv, det är datum man glömmer men dagar man minns.

När man motbevisar andra. Ibland känns det lite att jag får kämpa lite mera för att andra ska se att jag värkligen njuter av att vara en mamma! Jag känner inte att jag har gett upp något i mitt liv när jag fick Julia, inte ett skit faktiskt snarare tvärt om. Jag fick ambisjoner om att klara av saker i livet och livet tar värkligen inte slut när man fick barn, inte för mig i alla fall. 4 September 1989 andades jag luft för första gången, 5 Augusti 2009 andades jag luft som gav mig livet för första gången!

Hur hon driver mig. Innan jag fick Julia hadde jag inga ambisjoner i livet, jag ville inget. Jag ville inte bli något, jag ville inte vara någon och jag sket i allt. Även om jag var helt "care" om allt i livet så drack jag inte, jag var inte ute med kompisar, jag reste inte och jag gjorde faktiskt inget annat änn att vara hemma ungefär. Så blev jag en mamma, skrev inn mig i skolan, fick vänner för livet som ställer upp för mig, fick ett otroligt driv av att bli något! Blir man något tjänar man pengar. Tjänar man pengar kan man resa och jag skulle aldrig vilja ha en annan vid min sida när jag går igjenom livet, Julia är underbar!

Hur hon visar vad äkta kärlek är. När man är mamma får man en annan sorts kärlek, den dagen vet man vad kärlek är! Känslan av att sakna någon som ligger/sitter brevid en i soffan eller sover i rummet brevid. Känslan av att beskytta och stötta. Känslan av att ens hjärta slår så fort, blodet rusar och man blir hög på kärleken, den känslan är helt sjuk! Det finns nog inga droger i hela värden som man jämnföras med den känslan! Alla som har mindre syskon eller ett annat barn som dom älskar mera änn allt, som dom känner ett ansvar för osv, tänk dig det gånger 1.000.000 gånger och kanske lite till. Det är känslan jag går med varje dag.

Stoltheten. Hur man är så stolt över sitt barn och när andra säger "Hon är värkligen fin", "Hon har helt underbara ögon, villken tjej!", "Du är värkligen en avslappnad och bra mamma!" osv. Den känslan av stolthet när man hör något positivt om sitt barn eller sig själv som mamma, underbar!

Det är så många saker jag vill säga men som jag inte minns, jag har för mycket att tänka på jusst nu! Eksamens kommer och betygen är satta. Finns inget jag kan göra med dom nu och jag blir stressad av tanken! Jag vill mera och jag länktar tills Juli när jag får veta om jag ens kommer inn på skolan eller inte, om inte vad gör jag då?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hege - 31 augusti 2011 02:01

Jag sitter och har små ångestatacker, vad vill jag med mitt liv? Jag har börjat skolan nu, komvux tror jag att det heter i Sverige, man pluggar för att få bättre betyg. Jag funderar värkligen på vad jag vill bli, vad vill jg bli? Jag har ingen anin...

Av Hege - 21 augusti 2011 23:47

TjugoandraJuliTvåtusenelva. Idag är det 4 veckor sedan explosionen i Oslo och skottlossningen på Utøya. Idag känner jag att det sårar mig för första gången. Många ungdommar förlorade sitt liv som precis hadde börjat den dagen, den 22 Juli 2011.Jag få...

Av Hege - 17 augusti 2011 15:25

Är det ett mirakel när man vinner på lotto?  Är det ett mirakel om man som människa kan flyga? Är det ett mirakel att vi har varit på månen? Jag tycker inte det!! Ett mirakel händer hela tiden. Barn blir födda. Ungdommar säger nej tack till droger. M...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:49

Julia ropar från sitt sovrumJulia; Mamma!!!Jag går inn för att kolla vad det är.Jag; Vad är det vennen?Julia; I love u! :''')Forstår ni hur mycket hon förtjänar att jag ska gå skola och få en bra utbildning!? ...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:24

Oj vad jag letade efter den dära skolan, jag gick värkligen runt i hela stan och eftersom att den heter "bybroen privatskole" och deras logga har ett kort med den gamla bybron på så skulle det väll vara logiskt att skolan låg vid bybron tänkte jag, m...

Ovido - Quiz & Flashcards