Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Rubrik saknas

Av Hege - 30 juli 2009 20:30

I dag har jag varit hoss min nya barnmorska. Eftersom att vi har flyttat så blev det så att jag så klart var tvungen att byta både barnmorska och doktor och inget av delarna stör mig. Min nya barnmorska var jag lite skeptisk till att börja med, men det visade sig snabt att hon var både snällare och mera förstålig änn min gamla, så det tackar jag bara för.
Vi pratade om lillan i magen och lite runt min graviditet eftersom att hon som sagt är ny och vet enbart det som står på pappret. Liten, blond aksellångt hår och hon kanske var en tredjedel av min kropp. Så liten var hon, men definitift mycket bättre änn min gamla, glad att jag bytte nu facktiskt! Bättre sent änn aldrig va? Det är ju hon som ska komma hem på hembesök å sånna saker senare när lillan har kommit också och då känner jag att man måste vara nöjd, är man inte nöjd då så kommer inte hon häller känna sig välkommen, eftersom att hon i sånna fall inte är det ens.
Min mage är stor, inga konstigheter där eftersom att vi redan visste det. Hon blev lite chokad när hon frågade "Har Katja(min gamla barnmorska) pratat med er om det med fötsel?" och jag svarade "Nej, inte ens lite. Men jag har läst massor och det som Hawkar behöver veta har jag läst högt så det har vi fått med oss i alla fall."  Det var först då jag fattade att inte bara var min gamla barnmorska konstig och vred på alt jag sa, men hon har ju inte ens gjort sin jobb. Vi har ju inte fått vetat något om någonting! Tänk om vi inte hadde läst något å tagit reda på egen informasjon? Då hadde vi heller inte vetat något...
Men nu har jag i alla fall fått en ny barnmorska, som jag värkligen är glad över! Hon sa något helt annat änn vad min gamla sa och jag litar mera på denna. Det är som sagt en självklarhet att man känner sig lite orolig för det att bli mamma för första gången, det är en stor förändring i ens liv! Om inte till och med den största! Allt kommer bli helt nytt och både jag och Hawkar kommer få ändra på så mycket i vårat liv och det är vi så klart villiga till att göra, alt för våran trollunge!<3


Angående det som jag sa till Hawkar så, förlåt om jag gör er nyfikna! Jag kom på nu att jag hatar när folk skriver så i sina bloggar! Att dom säger A men inte B... Men det är första och sissta gången jag gör det, jag lovar! Men jag kan inte berätta vad jag sa, inte för att det är jordens största hemlis, men för att jag skäms! Jag pratade med honnom om det i går när han kom hem i alla fall och då sa han "Men elskling, jag vet att du inte menade det! Det är så klart att jag blev sårad jusst då, men det hadde jag facktiskt redan glömt att du hadde sagt!"
Så nu vet ni i alla fall vad han svarade när jag sa förlåt, jag vet i alla fall när jag gör ett misstag och att stå för mina misstag har jag absolut inga problem med längere!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hege - 31 augusti 2011 02:01

Jag sitter och har små ångestatacker, vad vill jag med mitt liv? Jag har börjat skolan nu, komvux tror jag att det heter i Sverige, man pluggar för att få bättre betyg. Jag funderar värkligen på vad jag vill bli, vad vill jg bli? Jag har ingen anin...

Av Hege - 21 augusti 2011 23:47

TjugoandraJuliTvåtusenelva. Idag är det 4 veckor sedan explosionen i Oslo och skottlossningen på Utøya. Idag känner jag att det sårar mig för första gången. Många ungdommar förlorade sitt liv som precis hadde börjat den dagen, den 22 Juli 2011.Jag få...

Av Hege - 17 augusti 2011 15:25

Är det ett mirakel när man vinner på lotto?  Är det ett mirakel om man som människa kan flyga? Är det ett mirakel att vi har varit på månen? Jag tycker inte det!! Ett mirakel händer hela tiden. Barn blir födda. Ungdommar säger nej tack till droger. M...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:49

Julia ropar från sitt sovrumJulia; Mamma!!!Jag går inn för att kolla vad det är.Jag; Vad är det vennen?Julia; I love u! :''')Forstår ni hur mycket hon förtjänar att jag ska gå skola och få en bra utbildning!? ...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:24

Oj vad jag letade efter den dära skolan, jag gick värkligen runt i hela stan och eftersom att den heter "bybroen privatskole" och deras logga har ett kort med den gamla bybron på så skulle det väll vara logiskt att skolan låg vid bybron tänkte jag, m...

Ovido - Quiz & Flashcards