Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Julia älskar att åka pulka och hatar raketer!

Av Hege - 3 januari 2011 23:45

Heisann, det var länge sedan jag har haft ett innlägg om vad vi har gjort den senaste tiden, det är nog för att jag inte hinner, har massor att tänka på.

Jag och Julia har det i alla fall kanon! Hon väkser och lär sig nya saker hela tiden. Hon har även hittat sin favorit nalle, känns som att den kommer vara med henne för alltid, Julia och hinkelpinkel.


Annars har vi haft ett bra nyår med massa raketer. Vi köpte bara sånna pinnar ni vet som det blixtrar om? Jag vet inte ens vad det heter. Julia tyckte dom första 5 raketerna innan 12 slaget var riktigt roliga, när Emelie ringde så gick det fortfarande bra och hon ville bara kolla. Men så smälde grannen igång med ett "batteri" och pang på pang på pang blev för mycket och Julia blev rädd så hon tillbringade rästen av tiden klängande runt min hals som ett frimärke.


Hon sov gott hela natten, och halva dagen efter. Annars älskar Julia värkligen sin nya pulka och när hon ser att vi är på väg hem så ropar hon "mamma, mele mele!!!" så då är det bara att traska vidare, hon skulle kunna sitta där bak hela dagen tror jag nog, hon älskar pulkan! Vi har också åkt pulka med kussinerna och mostrar i vinter och jag anntar att det kommer bli många flera dagar med pulka innan vintern är över.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hege - 31 augusti 2011 02:01

Jag sitter och har små ångestatacker, vad vill jag med mitt liv? Jag har börjat skolan nu, komvux tror jag att det heter i Sverige, man pluggar för att få bättre betyg. Jag funderar värkligen på vad jag vill bli, vad vill jg bli? Jag har ingen anin...

Av Hege - 21 augusti 2011 23:47

TjugoandraJuliTvåtusenelva. Idag är det 4 veckor sedan explosionen i Oslo och skottlossningen på Utøya. Idag känner jag att det sårar mig för första gången. Många ungdommar förlorade sitt liv som precis hadde börjat den dagen, den 22 Juli 2011.Jag få...

Av Hege - 17 augusti 2011 15:25

Är det ett mirakel när man vinner på lotto?  Är det ett mirakel om man som människa kan flyga? Är det ett mirakel att vi har varit på månen? Jag tycker inte det!! Ett mirakel händer hela tiden. Barn blir födda. Ungdommar säger nej tack till droger. M...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:49

Julia ropar från sitt sovrumJulia; Mamma!!!Jag går inn för att kolla vad det är.Jag; Vad är det vennen?Julia; I love u! :''')Forstår ni hur mycket hon förtjänar att jag ska gå skola och få en bra utbildning!? ...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:24

Oj vad jag letade efter den dära skolan, jag gick värkligen runt i hela stan och eftersom att den heter "bybroen privatskole" och deras logga har ett kort med den gamla bybron på så skulle det väll vara logiskt att skolan låg vid bybron tänkte jag, m...

Ovido - Quiz & Flashcards