Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Hege - 22 januari 2011 15:23

Idag ska jag ut med några vänner, det ska bli riktigt kul! Julia ska sova hos sin morfar, Bente och Bruno, där har hon sovit en gång förut också utan mig. Det ska bli riktigt kul att vara bara Hege. Det är inte så ofta det händer men nu är det faktiskt inte så länge sedan. I Desember var jag också ute efter Julen, pappa och Bente jagade ut mig och menade att jag bara ska vara Hege ibland och att jag förtjänar det.


Det blir tredje gången i dag, som jag är barnledig sedan Julia föddes och det låter kanske konstigt men jag känner mig som en bättre mamma när jag också fokuserar lite på mig. Jag förtjänar det och jag minns också hur kul det var när jag var liten och skulle sova hemma hos farmor och jag tror att barn mår bra av det. Hon kan vara Julia utan en mamma som hänger i hälarna och jag kan vara Hege utan en Julia som hänger i hälarna.

Vi förtjanar att vara lite för oss själva för även om vi älskar varandra så kan vi inte alltid hänga ihopp :)

Ovido - Quiz & Flashcards