Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

Nej Hege!

Av Hege - 16 februari 2009 18:45

Jusst ja, jag skulle berätta om att här om dagen när jag var på stan med Linn och hennes kompis Kristine så skulle vi äta på mc donalds. I Norge äter man majones på allt, så jag undrar hur det har sig att Amrikanerna är värdens fetaste folkslag. Ja, man har facktiskt majones till pofrits, precis som att dom inte är flottiga nog i alla fall?
Men i alla fall. Vi satt och åt och jag frågar Kristine "Varför luktar din hamburgare som berlinerbullar?(sånna bullar med massa socker på, pluss at det är någon kräm innuti du vet!)" hon svarar "Min hamburgare luktar inte berlinerbulle! Du e gravid Hege så du har ingen rätt att uttrycka dig om varelses lukter eller smaker, så de så!" Jag ger mig inte och säger igän att hennes mat luktar berlinerbulle. Nu i eftertid så har jag kommit på att allt som ser godt ut, luktar berlinerbulle, jag var med andra ord bara hungrig på hennes hamburgare.
Vi sitter och äter och jag doppar min pomfrits i majonäsen och tar en tugga "Varför smakar majonästen jordgubbar?" Linn svarar "Ellehur, visst gör den?" Kristine smakar och säger "Asså vad är det för fel på gravida kärringar?" Den smakade facktiskt jordgubbar! Så de så!

Senare gick vi till "Mormors" som är en kafeteria i stan. Där träffar vi Hassan och hans bror, minns dock inte vad han heter! Båda är Norska, eller dom har i alla fall en Norsk mamma och en pappa från marocco. Dom är födda i Norge och har både Norska och maroicanska (säger man maroicanska?) navn, så vi använder visst alternativ nr två. Så han heter alltså Hassan, har hel skägg och är ganska stor. Hans bror är större och har ännumera skägg! Michelle är skit rädd, men hon märker fort att ingen av dom två skulle göra en fluga förnärd! Här där vi sitter får jag höra gång på gång om hur min majonäs smakar jordgubbar och att hamburgaren luktar bullar. Underbart att vara gravid! Allt smakar liksom så godt!

Linn och Kristines gemensama kompis Silje kommer också efter ett tag, Linn kan holla sig i två sekunder eftersom att Silje har många fråger om livet i Linns mage "Jag ska bli moster!" Silje kollar diräckt på mig som om det vore värsta öppenbart att det var jag! Nu var det ju jag, men tänk om det var Ida eller Jenny eller Pernille?=P

Jag ska förästen tillägga att Linn sa "Jag har inte sakt till någon nästan att du är gravid!" När Kristine kommer till oss på mc donald så kollar hon först på min mage, innan hon säger hej. Efter 2 minuter säger hon "Grattis Hege, jag visste inte om jag fick säga att jag visste!" Och jag svarar "Jag vet att du vet, när du tittade rakt på min mage när du kom inn så var det liksom ganska öppenbart!" Och hon svara "Gud va jag är genomskådlig!" och Linn tillägger "Ja du vet inte hur man håller på sånna hemlisar!" Och Kristine säger till sitt försvar "Men jag tycker att det är så mysigt med bebisar ju!"

Men det avslurat jag dagens bloggande, och nu tänker jag gå och sova! Ännu en dag i ensamhet! Hawkar är i alla fall på väg hem nu=)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hege - 31 augusti 2011 02:01

Jag sitter och har små ångestatacker, vad vill jag med mitt liv? Jag har börjat skolan nu, komvux tror jag att det heter i Sverige, man pluggar för att få bättre betyg. Jag funderar värkligen på vad jag vill bli, vad vill jg bli? Jag har ingen anin...

Av Hege - 21 augusti 2011 23:47

TjugoandraJuliTvåtusenelva. Idag är det 4 veckor sedan explosionen i Oslo och skottlossningen på Utøya. Idag känner jag att det sårar mig för första gången. Många ungdommar förlorade sitt liv som precis hadde börjat den dagen, den 22 Juli 2011.Jag få...

Av Hege - 17 augusti 2011 15:25

Är det ett mirakel när man vinner på lotto?  Är det ett mirakel om man som människa kan flyga? Är det ett mirakel att vi har varit på månen? Jag tycker inte det!! Ett mirakel händer hela tiden. Barn blir födda. Ungdommar säger nej tack till droger. M...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:49

Julia ropar från sitt sovrumJulia; Mamma!!!Jag går inn för att kolla vad det är.Jag; Vad är det vennen?Julia; I love u! :''')Forstår ni hur mycket hon förtjänar att jag ska gå skola och få en bra utbildning!? ...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:24

Oj vad jag letade efter den dära skolan, jag gick värkligen runt i hela stan och eftersom att den heter "bybroen privatskole" och deras logga har ett kort med den gamla bybron på så skulle det väll vara logiskt att skolan låg vid bybron tänkte jag, m...

Ovido - Quiz & Flashcards