Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Hege - 15 februari 2009 18:30

Hehe, ne jag känner inga sparkar! Mitt barn är ett mirakel barn, men inte så mycket att jag känner dom små sparkarna änn. Men jag har massa luft i magen i dag och jag vet att det inte är sparkar eftersom att det är omöjligt att känna i så fall, men det bublar som bara den! Nu bublar det igän och jag har inte ens druckigt något med bublor i idag (ne inte champis, men fanta å så). Helknas!

Jag såg precis på nyeheterna att kvinnor som är överviktiga under graviditeten kan jämnföras med att röka under graviditeten. Jag vet inte vad jag skal tro, är detta sannt eller är det ett påhitt? Hur som haver så kan man inte göra något åt saken när man redan har bullen i ugnen, jag tror knappast att det är någon bra ide att banta under en graviditet, he he. Det är så klart att det helt säkert ligger en sanning i det hela, eftersom att det trots allt var på nyheterna och inte i en skvallertidning, men hur alvarligt är det?
Han sa att när man är gravid och överviktig så ökar man risken för att få svangerskaps diabetes och hökt blodtryck. Jag har i allafall inte något av delarna, änn. Min läkare kollar alltid mitt blodtryck när jag är där och han har aldrig sakt att jag ens har en antydning till hökt blodtryck, varelse innan eller nu efter graviditeten har börjat.

Förra året så sa dom dokk på nyheterna att om man dricker liiite vin under graviditeten, ja facktiskt innan man ens vet att man är gravid så riskerar man att få barn med funksjonshider som dyselexi (funksjonshinder strår det facktiskt i tidningen, även om det låter lite alvarligare änn vad dyselexi är) och läs och skriv svårigheter. Många kvinnor gjorde därför abort i Norge förra året, eftersom att dom hadde druckit efter sista mens, fast inte efter testen. Många blivande föräldrar blev oroliga och liv gick till spillo. Efter ca 2 månader gick dom ut på nyheterna änn en gång och berättade att det inte allts var så faligt som dom anntydigt.

Förstår ni vad jag försöker komma fram til? Många önskade barn blev förra året borttagna, pga nyheter. Hoppats att det inte blir så denna gång.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards