Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Hege - 13 februari 2009 18:30

Oj vad man väckser! Även om andra inte märker det lika mycket som jag, så märker jag det i alla fall och Hawkar med. Magen är större änn förut och jätte mycket hårdare, som en sten=)

Det fins många nackdelar med att vara gravid har jag märkt, missförstå mig rätt! Inget bättre har någonsinn hänt mig, men kroppen ändras och jag känner knappt igen det jag ser i spegeln. Jag har fått hår på platser som magen, precis under magen, å inte minst dubbelt så mycket på bena. En liten raggarrand tittar fram och "skägg" liknande hårväkst på kinderna (som bara jag märker). Det på kinderna är bara fjun, men det är fjun som inte har varit där förut.

Nu dom sista dagarna så har jag svulnat i benen också! Har ont längst ner på ryggen och jag kan inte stå lika länge som jag kunde förut för då känns det som att jag ska svimma. Nu kan jag vara sugen på lakris, sen går jag till affären och köper det, kommer hem och jag e sugen på glass i stället! Så det kostar en hel del mera i mat pengar också, he he.

Men jag kan inte säga annat änn att jag skulle kunna göra allt om flera gånger, vi ska ju få ett litet barn!

Fast jag tycker i alla fall att det är flera fördelar! Man har en anledning till att inte supa när man ijäntligen inte tycker att det är så kul! Det låter som att jag är en sånn som följer med på grund av grupptryck nu, he he, men så är det inte. Men ibland så vill man inte dricka sen gör man det i alla fall för att det är någon födelsedag, eller liknande.
Även om man har ont i ryggen å får köpa nya kläder som ser mera ut som ett telt änn en byksa så var det mäst underbara som har hänt mig någonsinn att jag såg att testen var possetiv, att läkaren bekräftade det, att jag hörde hjärtat och att det har fört mig och Hawkar närmare varandra änn någonsinn!
Livet är underbart, visst är det?

Jag har köpt ett par mamma bycksor och Beathe (en kompis=)) sa att jag inte skulle köpa mera för hon har massor efter hon var gravid med Rikke. Jag har sånn tur som får ärva så mycket. Barn kläder ändras ju knappt på bara ett par år så det är inget som går ut på motet! Blir det en tjej så har Emelie K redan plockat ut "neutrala" barnkläder efter William, sen har vi ju Beathe som har Rikke som har massa kläder. Blir det en pojke så har vi ännu en gång Emelie K med William och sen har vi Linda med lilla Alvin Johannes också=) Jag har ju så många kompisar med barn som redan har både plockat ut en massa kläder och lovat mera när vi vet kön, mina underbara vänner!

Min moster ska köpa våran barnvagn, så jag och Hawkar kollar efter en säng. Jag tänker "växa upp" säng som man kan ha i många år, Hawkar också. Dom kostar mera änn vanliga spjäll sängar, dom kan man ju få för bara ett par 100, medans en växa upp säng kostar lite mera, men om vi köper en växa upp säng så slipper vi köpa ny vid 2-3 års ålder, så då sparar man i alla fall på det. Fast jag vet inte änn, det finns så många fina sängar. Sen vill jag ha en vagga, men den kan ju bara användas i ett par månader å kostar runt 1.500 så det känns lite onödigt om du förstår?

Ne nu ska jag nog sova=) Natti natti!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards