Direktlänk till inlägg 10 februari 2009

När vi fick veta!

Av Hege - 10 februari 2009 18:30

Ni undrar så klart hur vi fick veta det, hur fick vi veta att vi var gravida? Jo serru det började så här.

Jag och Linn skulle på stan den dagen och hon ringde mig flera gånger för att hon tycker inte om att vänta! Jag som hadde legat "sjuk" så länge tänkte att jag får ta chansen nu när jag har den, nu medans jag facktiskt mår lite bättre! Jag tar bussen ner till stan och det kommer en man och sätter sig i buss sätet framför mig, han börjar bli gammal och är nästan flint. Att någon är flint är liksom aldrig något som jag har brytt mig om, värkligen inte! Han lucktade toback och som att han skulle behöva en dusj och jag fick facktiskt kvälningar av detta! Jag är inte en sånn som mår illa över småsaker (som jag annser att det var!) men om jag inte hadde kollat åt ett annat håll då så hadde jag snart kräkt han rakt i nacken.
Jag går av bussen vid "burger king" där Linn sitter och väntar, vi ska äta där och hon ska bjuda. Jag kommer inntrampandes, Michelle kollar på mig och ler innan hon spirnger inn i lekrummet och hoppats på att moster Hege ska följa efter, som hon så klart gör. "Kolla tante Jeje! Ska inte du komma upp här så kan vi leka här?" fråger hon medans hon kollar på mig med sina stora blåa ögon och jag svarar "Nej, den är nog lite liten för mig för jag är ju vuksen och den dära är ju för alla barnen!" Hon kollar på mig och kollar sig runt där hon sitter inne i klättertornet innan hon hoppar ner och pekar på en rittavla och säger "Kolla va den är smutsig! Urch!"

Jag går ut till Linn och sätter mig en gång till och berättar för henne hur jävla sugen jag är på blåbärspai från IKEA! Hon granskar mig innan hon säger "Jag är gravid!" Jag, trög som man är fattar ingenting och kollar på henne och jag hör mig själv säga "Vadå? Jusst här och nu eller?!" Hon skrattar innan hon kollar på mig och svara "Ja, eller jag var i alla fall det när jag var hemma!"
Jag börjar tänka tillbaka till nyår när jag minns att Linn ville inte ens ha en liten sup champanj hemma hoss våran moster å hennes man, hon sa att hon gick på pencelin, ljög hon då? "Ljög du när du sa att du gick på pencelin på nyår?" hon skrattar ännu en gång och svarar "Ne, jag gick facktiskt på pencelin också!" också? Det betyder alltså att hon visste att hon var gravid på nyår, i dag är det den 14 Januari! HAR INTE JAG FÖRSTA RÄTT ATT VETA SÅNNA SAKER? Det borde jag ha, hon borde ha ringt mig med en gång och jag känner min facktiskt lite besviken innan jag mallit svarar "Det visste jag hela tiden att du va gravid! Jag är väll inte dum heller!" Detta kommar bara för att jag e fan förbannad! Varför fick inte jag veta först? Aja, hon berätta i alla fall till mig, den 14 Januari...

"Vad ska du ha?" Säger hon medans hon kollar på mig, jag tänker lite och vill i alla fall inte ha något med lök på! Jag älskar ijäntligen lök, värkligen alla olika sorter också! Gul lök, röd lök, vitlök, charlotten lök osv osv! Men inte jusst i dag, i dag vill jag inte ha något i närheten av lök. "Va ska du ha?" frågar jag henne, "En dobbel whopper med ost meny, ska du också ha det?" Dobbel whopper... Nja... Ok då, då tar vi det, fast utan lök och med jordgubbs milkshake. Hon går och beställer medans jag kollar till Michelle och alla sakerna, det tar en stund innan hon kommer tillbaka med min milkshake och deras dricka, maten får man visst vänta på.
Vi pratar lite och jag känner att jag börjar må illa igän, "Fan va det stinker lök här inne!" Säger jag hökt och Linn kollar på mig innan hon säger "Fan va PMSig du är, har du mensen eller?" ne, jag har inte mensen. Varför har jag inte mensen för? 14 Januari och jag börjar räkna tillbaka, varför hadde jag inte mensen för två väkor sedan? Konstigt det där... Jag kollar på Linn och svarar "Ne jag har facktiskt inte det, å jag har inte haft den i Januari häller." Hon kollar på mig och säger "Vadå är du sen eller?" "Jag anntar det" svarar jag innan hon ler och säger "Du e gravid!"

BOOOM! What did you jusst say? Nei nei nei! Jag kan ju inte ens, läkaren har ju sakt att jag kan ju inte ens! Mensen kommer säkert snart, den e bara lite sen! Aaa så måste det vara! "Två dubbel whopper, en barnlåda och majones är färdig!" Linn reser sig och lämnar mig ensam med mina tankar... Vadå gravid? Läkaren å jag har ju pratat om det och att changsen är ca 1 av 100! Jag har aldrig haft sånn tur annars å faan ta Linn för att hon gör mig glad på ett konstigt vis.
Hon kommer tillbaka med maten och som hon alltid gör åmar hon sig för någon strunt grej om någon i kassan, jag bryr mig inte om vad hon säger utan tänker bara "Fan ta Hawkar också för att han har bankomat kortet! Jag behöver ju det värkligen nu!"
Linn säger att hon ska köpa en test åt mig sänn, å det får hon också göra. Vi roppar på Michelle som nu leker med en liten flicka som kom inn för en stund sedan med sin pappa, hon har bara pyjamas på sig så jag anntar att dom bor runt hörnet och ska äta kvälsmat! Hennes pappa är en cool pappa, det ser man! Han är en sånn pappa som skulle kunna ge sitt barn glass kl kvart i 8 på kvällen när barnen ska sova 8, bara för att kolla hur lång tid det tar innan dom sovnar! Han är en sånn pappa.

Michelle kommer och hon äter lite innan hon börjar använda mig som sin klätterstälning. Man vänjer sig ved sånna saker, så nu mera märker jag knappt att hon gör det. Jag äter fort och får i mig halva hamburgaren innan magen vänder sig och jag måste kräkas! Fort som fan tar jag Linns Cola å klunkar i mig och det lägger sig. Jag kollar på henne och säger "Är du klar snart eller?" Klar, det blir Linn allrid ganska så fort, fast sen ska hon sitta och "låta maten sjunka!" som hon säger och jag tål inte sånna saker! Asså ok att hon är mamma å ska vara mammig, men låta maten sjunka? Nu får hon väll ge sig!
Jag skrämmer upp henne från soffan där hon sitter och vi beger oss mot "Solsiden". Väl där kjöper vi en dubbel test, ett paket med två test i. När det är gjort vill jag bara hem, men jag har ju lovat Linn att jag ska gå med henne här för hon har fått ett presentkort på 1000 kr av våran moster här, hon vill använda det. Linn är en sånn människa som aldrig hittar något när hon har pengar, och när hon inte har pengar hittar hon alltid något! Precis så är hon! Hon hittar en tröja för 49 kr inne på Cubus och jag säger att hon ska ta två i olika färger så har hon i alla fall använt en 100 lapp, så det gör hon. Efter det så går vi ner och kjöper blåbärs smuthee och smasker i oss, också på Linns kort.

Vi är där till kl 7 innan Öyvind kommer och hämtar oss och kjör mig hem och dom hem till sig. Jag kommer uppspringandes i trappan, sliter upp dörren och till min stora besvikelse är Hawkars kompis Ali fortfarande hemma hos oss... Jag tycker inte om Ali, han tjatar så mycket. Nu kan jag ju inte berätta för Hawkar att jag har kjöpt testen, måste jag då vänta ända tills i morgon med att ta den? Efter ca 5 medelanden från Linn där det står saker som "har du kissat änn? Hur stor blåsa har du?" osv går jag inn på toaletten, kissar, sätter på locket, lägger den plant på golvet, torkar mig, kollar på den och ser två lila sträck. Jaha, vad betydet det nu då? Jag kollar i bruksanvisningen där det står hur man läser av testen, ska vi se. "Två sträck: Du är mäst sansynligen gravid och borde kontakta din läkare så fort som möjligt."
Jag läser svaret säker 1000 gånger, kollar på testen säkert lika många innan jag roppar på Hawkar som nu har fattar vad jag håller på med.

"Elskling? Kan du komma?" Roppar jag och han svarar "Ja, vänta lite bara!" Och jag väntar i kanske 10 minuter, fast jag våger inte roppa en gång till. Han öppnar dörren och kollar på mig där jag sitter på golvet, "Ja?" Svarar han precis som att han inte fattar, även om han fattar precis vad som har hänt, "Kan du stänga dörren?" Frågar jag och han gör det.
"Kolla!" säger jag och slänger testen till han. "Aaa?" och lotsas fortfarande som att han inte fattar vad jag menar! "Vad betyder det då?" Säger han, men han kollar inte upp från tästen, han vågar inte! "Läs i pappret" säger jag medans jag slänger det till honnom också!" Han läser och läser och läser! "Du behöver bara läsa det dära" Säger jag och pekar på raden som förklarar om två sträck. "Jag vet" svarar han "Jag vet, jag har läst det 20 gånger nu och jag kollar bara så att jag får med mig allt!" Svarar han. Jag börjar skratta och han med, vi är lite oroliga och Hawkar säger "Tror du värkligen på den hära pinnen?" Säger han och viftar med G-testen. Jag skrattar ännu högre och säger "Elskling, den är 99,9% säker!" och jag tror för ett sekund att han ska svimma innan han säger "Jaha, då får vi välj bara säga välkommen till bebisen då!" Säger han medans han ler och kysser mig!
"Jag är så glad" tänker jag! Han är inte som andra killar, Hawkar är speciell! Vi kommer överens om att inte berätta det till någon innan det har gått 3 månader, vi håller oss i ca 20 minuter och då vet redan hans mamma det, min syster, mina bästa kompisar och hans bästa kompisar! Vi e inte så ducktiga på hemlisar vi.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hege - 31 augusti 2011 02:01

Jag sitter och har små ångestatacker, vad vill jag med mitt liv? Jag har börjat skolan nu, komvux tror jag att det heter i Sverige, man pluggar för att få bättre betyg. Jag funderar värkligen på vad jag vill bli, vad vill jg bli? Jag har ingen anin...

Av Hege - 21 augusti 2011 23:47

TjugoandraJuliTvåtusenelva. Idag är det 4 veckor sedan explosionen i Oslo och skottlossningen på Utøya. Idag känner jag att det sårar mig för första gången. Många ungdommar förlorade sitt liv som precis hadde börjat den dagen, den 22 Juli 2011.Jag få...

Av Hege - 17 augusti 2011 15:25

Är det ett mirakel när man vinner på lotto?  Är det ett mirakel om man som människa kan flyga? Är det ett mirakel att vi har varit på månen? Jag tycker inte det!! Ett mirakel händer hela tiden. Barn blir födda. Ungdommar säger nej tack till droger. M...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:49

Julia ropar från sitt sovrumJulia; Mamma!!!Jag går inn för att kolla vad det är.Jag; Vad är det vennen?Julia; I love u! :''')Forstår ni hur mycket hon förtjänar att jag ska gå skola och få en bra utbildning!? ...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:24

Oj vad jag letade efter den dära skolan, jag gick värkligen runt i hela stan och eftersom att den heter "bybroen privatskole" och deras logga har ett kort med den gamla bybron på så skulle det väll vara logiskt att skolan låg vid bybron tänkte jag, m...

Ovido - Quiz & Flashcards