Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

"Vuksen, ansvarsfull och som tar i ett tag!"

Av Hege - 20 maj 2011 00:07


På Tirsdag ska vi "ta øver" äldreboendet mitt i mot skolan eftersom att dem som jobbar där ska på kurs och i dag när vi blev indelade i grupper (villka som skulle jobba dag och villka som skulle jobba kväll) så blev jag inndelad på dag. Inte nog med det men jag blev den som har annsvaret för att allt går som planerat och att alla gör det dom ska göra. Asså damn villken knuff uppåt i självförtroendet. Min lärare är en sånn som säger vad hon tycker och det var någon i klassen som skojjade å sa något med att "Ja låt dem älsta vara bossen, dom är ju närmast dom som bor där i ålder!" haha, jag tyckte det var roligt och min lärare svarar att "Annledningen till att vi har valt Hege och May-Britt (en tjej i min klass som ska ha ansvaret för den andra avdelningen) är för att vi måste ha några vi kan lita till 100% på som vi vet är annsvarsbevista, vuksna i sättet, som tar i ett tag och som ni andra lysnar på."

Det var helt sjukt hur stolt jag kände mig! Men jag puffade så klart inn när min lärare var klar med att prata att det har inget att göra med om man är bra eller inte för alla i våran klass är AS BRA! Och min lärare höll så klart med, för det är vi, en awsome klass alltså! Men det kändes värkligen bra att min lärare litar så mycket på mig att jag fick ansvar för min grupp och att alla gör som dom ska.

Jag längtar värkligen nu! Jag känner att det ska bli roligt att det är VI elever som bestämmer för en dag! För annars när vi är på utplasering osv så jobbar vi alltid längst nere, vi är under alla liksom (villket är självklart eftersom att vi kan minst) men det känns bra att nu ska vi ta besluten, det ska bli interesant å se hur det kommer gå.

För att ingen ska bli oroliga så har vi gått i skolan i två år och läst om detta, våra lärare (och en lärarstudent) är sjuksköterskor och det finns en kvinna som lämnar ut alla medesiner osv. Vi gör alltså bara det vi kan och får göra, varken mera eller mindre.

Jag tycker att det ska bli as kul! Som toppen på kakan fick jag veta av min samfunsfaglärare att jag har 5 i Samfunsfag nu! AWSOME! =D


Hoppats att det går lika bra för alla er som läser, för jusst nu rinner allt på perfeckt för oss! ÄNTLIGEN, det förtjänar vi!

 
 
Ingen bild

Emelie

20 maj 2011 17:46

Jag är så stolt över dig min duktiga älskling! <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hege - 31 augusti 2011 02:01

Jag sitter och har små ångestatacker, vad vill jag med mitt liv? Jag har börjat skolan nu, komvux tror jag att det heter i Sverige, man pluggar för att få bättre betyg. Jag funderar värkligen på vad jag vill bli, vad vill jg bli? Jag har ingen anin...

Av Hege - 21 augusti 2011 23:47

TjugoandraJuliTvåtusenelva. Idag är det 4 veckor sedan explosionen i Oslo och skottlossningen på Utøya. Idag känner jag att det sårar mig för första gången. Många ungdommar förlorade sitt liv som precis hadde börjat den dagen, den 22 Juli 2011.Jag få...

Av Hege - 17 augusti 2011 15:25

Är det ett mirakel när man vinner på lotto?  Är det ett mirakel om man som människa kan flyga? Är det ett mirakel att vi har varit på månen? Jag tycker inte det!! Ett mirakel händer hela tiden. Barn blir födda. Ungdommar säger nej tack till droger. M...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:49

Julia ropar från sitt sovrumJulia; Mamma!!!Jag går inn för att kolla vad det är.Jag; Vad är det vennen?Julia; I love u! :''')Forstår ni hur mycket hon förtjänar att jag ska gå skola och få en bra utbildning!? ...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:24

Oj vad jag letade efter den dära skolan, jag gick värkligen runt i hela stan och eftersom att den heter "bybroen privatskole" och deras logga har ett kort med den gamla bybron på så skulle det väll vara logiskt att skolan låg vid bybron tänkte jag, m...

Ovido - Quiz & Flashcards