Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Hege - 9 maj 2011 17:09

Julia och jag skulle kolla på tv, men hon ville inte sitta brevid mig i nya soffan.
Hon ville stå framför tvn så att hon såg ALLT! Viktigt med barnprogram.


 

Finaste tjejen någonsin tar kort på sig själv med mammas mobil <3


 

Julia busar med datorn fast hon inte får, snorunge <3


 

Julia, mamma och Stine Mari var på Kafè och efter en varm sjoklad fick någon sockerkick. <3


 

Julia och Talia leker och gungar ihop <3


 

Julia är på födelsedag hemma hos sin moster <3


 

Julia bakar bullar med sina kussiner! Michelle (största tjejen!) hostar precis, Racel äter deg och Julia ler <3


 

Julia och mamma längtar efter sommaren! <3


 

   Julia är en busunge <3

Av Hege - 9 maj 2011 16:31

Tiden går värkligen fort, jag känner hur det sprinnger ifrån mig och att Julia blir lite äldre, lite större och tro det eller ej men det är faktiskt möjligt att hon blir lite sötare varje dag också!

Hon har lärt sig så mycket och kommer med så roliga kommentarer, hon skäller och tror att hon bestämmer övet alla! Hon kommer med små guldkorn varje dag, här är några av dom;

Julia - Juja så fint!
Jag - Ja Julia, du är finaste!
Julia - Mamma så fint!
Jag - Ja, mamma är fin!
Julia - Emli fint!
Jag - Ja, Emelie är fin!
Julia - Michelle så fint!
Jag - Ja, Michelle är fin!

Julia - Bempe så fint!
Jag - Ja, Bente är fin!
Jag - är inte morfar fin da Julia?
Julia - Mamma, musikka?
Haha, byter samtalsämne! Man kan ju inte säga att någon inte är fin!

Julia - Mamma MIN!
Jag - Ja, mamma är bara din!
Julia - Morfar MIN!
Jag - Är det inte Michelle och Racel sin morfar också? (Julias kussiner)
Julia - Ehm, NEI MAMMA! Morfar MIN!!!


Julia var hemma hos pappa och Bente medans jag var i skolan, hon var sjuk och kunde inte gå på dagis och Bente var ledig, deras konversasjon;
Julia - Bempe? Juja få is? (Is=glass)
Bente - Nej Julia, vi ska äta snart, du kan få glass senare :)
Julia kryper upp i Bentes knä, sätter sig ner och ser henne rakt i ögonen och säger
- Åååh, Bempe så fint! Juja få is?
Hon fick glass, innan maten. Bentes försvar var "Har du sett dom vackra ögonen, hur skulle jag kunna säga nej!?" sannt så sannt!

Julia lyssnar mycket på Karlsson på taket, bæ bæ lille lam och særlig låten (som vi kallar den) och när vi var hemma hos pappa så diskuterar Julia och pappa;
Pappa - Julia, plocka upp leksakerna för nu ska vi äta.
Julia - Mhm, særlig! Som blir översatt på svenska typ "Jo tjena!"
Haha oj vad jag skrattade! För hon plocka upp sakerna så klart, hon har ingen aning om vad "særlig" betyder! ;P

Annars är hon väldigt upptagen med att säga vad som är mitt och vad som är hennes. "Mamma sin" eller "Min!" säger hon hela tiden! Och oj vad hon sjunger och "dansar"! Om man säger "Julia, sjung låten så säger hon "bææææ bææææ lammmmm ulllllll laaaaaammmmmm bæææææ bæææææ!!!" på en gång! Så himla ducktig är hon!
Hon är så snäll också, mot andra barn alltså, inte så mycket mot mamma! Hon ska alltid hjälpa den som ramlar osv. Som Racel ramlade och Julia skulle hjälpa henne upp men Racel var arg och ville inte ha hjälp från Julia, så hon puttade henne så att Julia ramlade. Julia kollar på Racel och kramar henne å säger "Hysj, hysj, hysj" eftersom att Racel gråter! Sen ställer hon sig upp och hjälper Racel som tar imot hjälpen den gången! Asså säg mig villka barn på 1.5 år som inte antingen slår till ungen som puttade eller börjar gråta själv? Inte Julia inte! Hon kramar om och tröstar och försöker en gång till!

Min finaste tjej! <3 Gud vad jag älskar dig bönan! <3

Av Hege - 9 maj 2011 15:41

Jag hadde möte med min lärare förra väckan. Vi pratade om mina betyg osv. Jag hadde också Eksamen förra väckan, det gick as bra! I Norge får vi betyg efter tal, 1-6 där 6 är bäst och 1 är sämst. Man kan väll säga att 1 är IG och att 6 är MVG.

På min eksamen fick jag 6 i "Yrkesutövelse", 6 i "Kommunikkasjon" och 6- i "Helsefremmende"
Vi hadde tentan väckan innan där jag fick 5 + i Norska och 4+ i Engelska, så jag är as nöjd!

Jag fick veta alla mina ca betyg också och jag ligger så bra till att jag vill gråta! Jag är så himla stolt över mig själv! Jag ska fråga min Samfunsfag lärare vad jag ska göra för att få 5 i Samfunsfag (sammhelskunskap) eftersom att jag nu ligger på 4 (VG) som är AS BRA! Men jag vill ändå ha 5 (MVG) om jag kan få det för jag känner att det ska jag kunna klara av! :)

Ovido - Quiz & Flashcards