Direktlänk till inlägg 29 december 2010

Julafton!

Av Hege - 29 december 2010 01:45

Hei "allihoppa"!

Tänkte berätta om våran Jul lite smått sådära.
Väntan på Julen var bajs, serriöst! Gud va tråkigt det är att slå inn julklappar till alla man känner och baka halvbrända pepparkakor. Pepparkakor köps nu mera färdiggjorda så "målar" vi dem bara med florsocker och konditirfärg och julklappar köps inte en dag inn i deseber eftersom att alla affärer bojkottar tydligen det att slå inn då, sånnt får man visst göra hemma.

Sen kom Julafton och vi åkte först till kyrkogården med bestemor, Ida, Kent, Faster + två kussiner, tände lycktor och lade ifrån oss en krans. Jag är aldrig på kyrkogården och jag vet varför, jag tycker inte om det.
Sen åkte vi i alla fall hem till pappa och satt och gotta oss innan vi åkte till farmor kl halv 3-3 tiden. Där åt vi mat och efterrätt(er), kaffe och kakor.


Så kom vi till julklapparna! Julia var som en, jag vet inte vad!

Dock är hon väldigt tacksam för varje present värkar det som, hon leker/kollar på det länge innan hon ville ha en ny klapp! Hinkel pinkel blev hon glad för, och hopsy daysy legon. Hon blev glad för allt!
Jag hadde köpt en kulram till henne från IKEA som hon har dräglat över länge hemma hos andra människor så ny fick hon en egen. Jag skulle köpa sterio men så sa pappa att han skulle göra det så jag gjorde inte det, å inte han heller! Haha! Så nu får vi leta på Januari rean!
Jag såg en till ca 200 kr som var rosa och jätte fin, dock vill jag ha grön. (notera att JAG vill ha grön, haha!)
Hon fick ett guld halsband av pappa med ett hjärta på, jätte fint!

Saker som Julia fick som jag kommer på jusst nu är;
En polotröja och tights

Strömpor

Strömpbyxor

En hund som skäller när man drar den efter sig

Kulramen

Ull byxor

Guldhalsbandet
Talrik, skål och kopp från glasmagasinet som det står "prinsessa" på

Bord och stolar

En "hammer leksak" som man ska hamra ner spikarna i

Ett keebord

En liten barbie
En stor nalle
En hinkel pinkel nalle
Hopsy daysy lego

Pulka
Nattdräkter

Sen minns jag inte mera men jag vet att jag har glömt något.

Jag fick också lite Julklappar.
Ett guldhalsband som Julia, bara att mitt var större
Raggisar
Ull underkläder (önskade)
Kokbok (önskad)
5 parfymer
Två tröjjor
Trådlöst head sett

Muggar

Jag tror att jag fick något mera men jag minns ej vad! :)

Vi hadde i alla fall en mycket trevlig Jul tillsammans med familjen!

Hur var eran Jul?

 
 
hallonmamma

hallonmamma

29 december 2010 21:46

Mys! Vår jul var också bra :) Faktiskt den bästa julen någonsin!

http://www.hallonmamma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hege - 31 augusti 2011 02:01

Jag sitter och har små ångestatacker, vad vill jag med mitt liv? Jag har börjat skolan nu, komvux tror jag att det heter i Sverige, man pluggar för att få bättre betyg. Jag funderar värkligen på vad jag vill bli, vad vill jg bli? Jag har ingen anin...

Av Hege - 21 augusti 2011 23:47

TjugoandraJuliTvåtusenelva. Idag är det 4 veckor sedan explosionen i Oslo och skottlossningen på Utøya. Idag känner jag att det sårar mig för första gången. Många ungdommar förlorade sitt liv som precis hadde börjat den dagen, den 22 Juli 2011.Jag få...

Av Hege - 17 augusti 2011 15:25

Är det ett mirakel när man vinner på lotto?  Är det ett mirakel om man som människa kan flyga? Är det ett mirakel att vi har varit på månen? Jag tycker inte det!! Ett mirakel händer hela tiden. Barn blir födda. Ungdommar säger nej tack till droger. M...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:49

Julia ropar från sitt sovrumJulia; Mamma!!!Jag går inn för att kolla vad det är.Jag; Vad är det vennen?Julia; I love u! :''')Forstår ni hur mycket hon förtjänar att jag ska gå skola och få en bra utbildning!? ...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:24

Oj vad jag letade efter den dära skolan, jag gick värkligen runt i hela stan och eftersom att den heter "bybroen privatskole" och deras logga har ett kort med den gamla bybron på så skulle det väll vara logiskt att skolan låg vid bybron tänkte jag, m...

Ovido - Quiz & Flashcards