Alla inlägg den 8 december 2010

Av Hege - 8 december 2010 16:35

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek 
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag 
Dag 05 – Vad är kärlek? 
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän 
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Mitt barn
Dag 15 – Mina drömmar 
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta 
Dag 25 – En första 
Dag 26 – Mina rädslor 
Dag 27 – Min favoritplats 
Dag 28 - Det här saknar jag
Dag 29 - Mina ambitioner
Dag 30 - Ett sista ögonblick


Mina drömmar, det ær konstigt hur drømmar ändras øver hur gammal man är eller hur livet ser ut jusst då. Innan jag fick Julia så ville jag jobba med barn i andra länder, som sjuksköterska, jag skulle fortfarande vilja det men inte utan Julia så det är med andra ord oaktuellt.
Nu vill jag leva med Julia länge och så vill jag att jag och Julia ska ha det bra, prioritering nr 1 ær Julia! Med andra ord blir det en utbildning i Norge och så vet jag inte helt var jag kommer ända upp tills slut, det ær inte klart ännu. Jag vill fortfarande bli sjuksköterska och jag ska på samtal en dag før att fråga om jag kan bli det eller inte, inte pga betygen, men før att det kostar vällans mycket att gå sjuksköterska utbildningen, men så utgör dem tre åren på högskolan 200.000,- i lön i året så det är värt det, pluss att jag blir det jag vill bli.
Jag vill bli "barsel sjuksköterska" heter det så fint i Norge. Det är sjuksköterska som specialleiserar sig på nyfödda barn och barn generällt, det låter så interesant tycker jag och det vill jag värkligen.


Annars har jag flera drömmar också! Drömmar om ett långt och lyckligt liv är en av dom så klart! Å så vill jag bli så rik att jag en gång i mitt liv kan køpa ett hus! :) Det hadde varit skönt att ha en plats som man kan säga "Här är MITT hem" inte att man hyr men att man faktiskt äger, det är lite speciellt! :)


Å så har jag så klart drömmar för Julia, om att hon ska bli så suksessfull som bara möjligt och att hon inte ska behöva känna att det är något som fattas i hennes liv, det är viktigr för mig! Inte bara för att jag ska ha det bra och känna att jag har lyckats med henne men också för att hon ska kunna få allt som hon vill ha, bara hon jobbar för det!

Ovido - Quiz & Flashcards