Alla inlägg den 30 oktober 2010

Av Hege - 30 oktober 2010 17:42

mJag hadde helt glöt hur tråkigt det är att bara vara jag och Julia! Inte för att Julia är tråkig, tvärt i mot men det är bara så tomt.

Om det är någon som vill agera tomtenisse och komma och sitta med oss denna Lördag så är du/ni varmt välkommna!

Ps. vi har pepparkakor?

Av Hege - 30 oktober 2010 01:47

Julia har nu fått dagisplats! As glad är jag, och Julia med, hon vet det bara inte själv. Hon som älskar andra barn, hon kommer att trivas så bra! Det som måste handlas inn nu är nya regnkläder eftersom att hon har växt ur dom andra och nya vinterskor. Jag har fortfarande inte köpt vinterskor eftersom att allt blev så kost bart med flytten osv men det gör inget, det är inte så att hon har behöft skona ändå eftersom att det har varit ca 10+ dom senaste dagarna och då har hon haft gummistövlarna som är forade med raggisar i (tack vare värdens bästa gudmormor som Julia fick så tjusiga stövlar av i födelsesdags present! Dom används flitigt!)


Ja dagis var det! Man söker på nätet ijäntligen men allt var fullt så jag åkte dit till deras kontor för att få hjälp, jag ljög dock (dårligt samvete) och sa att jag kom för att jag inte hadde internätt hemma, men jag fick i alla fall hjälp.

I villket fall som hälst hadde jag förberett värsta talet och jag vet inte vad om hur mycket jag värkligen behöver en plats osv, men den bëhövde jag aldrig sjunga ut eftersom att det fanns en plats ledig som hon inte hadde hunnit lägga ut på nätet ännu. Gissa om jag blev glad när jag innsåg att det är kanske 10 minuter att gå dit hemmifrån?! Attans pankaka vad jag är lycklig nu! Allt ordnade sig till slut! Gud vad jag älskar mitt liv jusst nu!

Det enda som fattas nu är att jag får ett "JA" om att NAV (Typ skatte kontoret) betalar 60% av Julias dagisräkning. Det hadde passat fint eftersom att det kostar 2500,- ca i månaden. Pluss att "omsorgskontoret" (dom som har med dagis) kan sätta ner mitt pris på dagisplats eftersom att jag studerar. Gud va jag är lycklig eftersom att jag tror att detta kommer gå vägen!


När det har ornat sig så kommer det så klart nya problem, deg gör det alltid! Men jusst nu ska jag leva på detta i alla fall så länge som jag bara kan!


Förästen var vi hemma hos min farmor i dag också. Julia fick sin födelsesdagspresent och jag med. Pluss att Julia fick raggsockor! Tjusigt och mycket praktiskt! Jag har funderat på att fråga farmor om hon kan sticka ull byksor till Julia och vantar, men det får bli nästa gång. I dag var vi aldeles för upptagna att prata om dagiset!


Jag älskar min farmor, jag vill bara påpeka det. Jag älskar henne så himlans mycket! Hon är bäst! <3

Ovido - Quiz & Flashcards