Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Hege - 1 oktober 2010 23:39

Här om dagen fick jag veta en jätte ledsam sak. Min kompis, kompis skulle till barnmorskan i sin 11 dag på övertid och dom hittade inte något hjärta. Hon fick bli igångsatt om hon ville några dagar innan men hon ville att allt skulle gå naturligt. Bebisen föddes utan ett hjärta som slog och nu är det en familj där det är ett barn som fattas.


Tänk på det när du har en dårlig dag. Tänk på alla som inte fick en chans att prestera, inte fick en chans att kjämpa. Tänk på alla föräldrar som gråter av saknad varje dag. Tänk på alla dom.


När jag och Julias pappa köpte barnvagn, köper dom kista. När vi köpte kläder köper dom gravsten. När vi köper leksaker, köper dom rosor.


Jag vet att jag inte kände dom, men jag tycker så fruktansvärt synd om dom. Dom fick aldrig chansen att lära känna sitt barn, dom fick aldrig chansen att trösta ett gråtande barn. Dom fick aldrig chansen att känna hjärtat till ett barn slå mot sitt bröst för första gången. Dom fick aldrig en chans till något, å inte barnet heller.


Är din dag värkligen så dårlig som du ska ha den till att vara?

En ängel kom, log och vände om.


Ovido - Quiz & Flashcards