Direktlänk till inlägg 5 juni 2009

Så glad för det!

Av Hege - 5 juni 2009 19:15

Jag är så himmla glad för att jag aldrig har blivit gravid utan att vilja ha barn, eller utan att min pojkvänn villat ha barn! Jag har "bara" varit gravid en gång och det är den hära gången. När jag läser om tjejer som har gjort abort så kan jag inte göra annat änn att tycka synd om dem. Dom förklarar att det gör ont och att dom grät och bödde i flera väckor efteråt och att det kom som blod med klumpar i ca 3 väckor efteråt, tack för att jag aldrig någonsinn har gått igenom det och tack för att ni förklarar hur fruktansvärt det är så att jag alltid kommer skydda mig mot oönskad graviditet, tack!

Undrar vad jag hadde gjort om Hawkar hadde sagt "ne men jag vill inte ha barn, i alla fall inte jusst nu" när vi fick veta att vi skulle få barn, vad hadde jag gjort då? Hadde jag då gjort en abort för att det var det han ville? Jag tror kanske att det är lite elakt mot honnom i sånna fall och beholla barnet mot hans vilja, men skulle jag värkligen kunna gå igenom en abort? Jag tror inte det... Han skulle nog i sånna fall bli pappa, mot sin vilja!
Men som tur är så är vi inte 15 år och han blev facktiskt jätte glad när vi såg att testen var possetiv, han var säkert sjukt orolig i ett par väckor eftersom att han ville inte ta på min mage eller något. Jag tror att det är först nu som han värkligen vill bli pappa! Nu vill han känna på magen hela tiden och säger att han definitift ska vara med inne på fötseln (villket jag annars hadde tvingat honnom till!)
Han har ju allid varit glad för att bli pappa, men han har varit lite orolig tror jag, men jag vet inte eftersom att vi inte har pratat om det, men det måste han väll ha varit?

Om du undrar varför jag skriver en blogg mitt i natten så kan jag säga att jag inte kan sova! Jag sover och vaknar hela tiden eftersom att jag inte fattar hur jag ska ligga med denna stooora mage! Om jag ligger på höger sidan så sovnar mitt lår efter ett tag, samma med typ halva magen. Ligga på ryggen kan jag bara glömma eftersom att då trycker bebisen på involverna och det känns som at jag måste spy och om jag ligger på vänser sida så är det det samma som på höger, allt sovnar! Som ni också förstår så att ligga på magen, är något man bara kan glömma! För det första är det inte bekvämt och för det andra så gör det ont. Så jag kan inte asså! Vet inte va jag ska göra! Jag är sjukt trött men det går inte, börjar bli lite jobbigt eftersom att det har varit så i kanske 2-3 väckor nu, men det är nog inte så konstigt om man tänker på att min mage ser ut så hära,


  

Vackert med tröjja på, ni ska bara se sträckmärkerna!=)

TV shop är förästen på nu och dom har "reknam" för någon kräm som ska ta bort sträckmätken, det hära är facktiskt första gången som jag kollar på det hära skiten och tänker "Oj det där kanske funkar?" eftersom att dom visar inte samma tjej hela tiden som berättar att krämen är bra utan dom har kanske visat 30 st som visar sina magar före och äfter, men jag tänker inte ens prova! För om jag inte får det resultatet som jag vill ha så blir jag bara besviken och det vet jag att jag inte kommer få i alla fall!
Men nu ska jag hoppa ner bervid Hawkar, hör att han börjar vanka nu och då undrar han nog var tusan jag är=P

Puss puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hege - 31 augusti 2011 02:01

Jag sitter och har små ångestatacker, vad vill jag med mitt liv? Jag har börjat skolan nu, komvux tror jag att det heter i Sverige, man pluggar för att få bättre betyg. Jag funderar värkligen på vad jag vill bli, vad vill jg bli? Jag har ingen anin...

Av Hege - 21 augusti 2011 23:47

TjugoandraJuliTvåtusenelva. Idag är det 4 veckor sedan explosionen i Oslo och skottlossningen på Utøya. Idag känner jag att det sårar mig för första gången. Många ungdommar förlorade sitt liv som precis hadde börjat den dagen, den 22 Juli 2011.Jag få...

Av Hege - 17 augusti 2011 15:25

Är det ett mirakel när man vinner på lotto?  Är det ett mirakel om man som människa kan flyga? Är det ett mirakel att vi har varit på månen? Jag tycker inte det!! Ett mirakel händer hela tiden. Barn blir födda. Ungdommar säger nej tack till droger. M...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:49

Julia ropar från sitt sovrumJulia; Mamma!!!Jag går inn för att kolla vad det är.Jag; Vad är det vennen?Julia; I love u! :''')Forstår ni hur mycket hon förtjänar att jag ska gå skola och få en bra utbildning!? ...

Av Hege - 14 augusti 2011 00:24

Oj vad jag letade efter den dära skolan, jag gick värkligen runt i hela stan och eftersom att den heter "bybroen privatskole" och deras logga har ett kort med den gamla bybron på så skulle det väll vara logiskt att skolan låg vid bybron tänkte jag, m...

Ovido - Quiz & Flashcards