Alla inlägg den 31 augusti 2011

Av Hege - 31 augusti 2011 02:01

Jag sitter och har små ångestatacker, vad vill jag med mitt liv? Jag har börjat skolan nu, komvux tror jag att det heter i Sverige, man pluggar för att få bättre betyg. Jag funderar värkligen på vad jag vill bli, vad vill jg bli?


Jag har ingen aning... Jag vet värkligen inte! Jag vill bli så mycket och allt är interesant och nu sitter jag här och har ingen aning i stället.

Funderar på att plugga i Sverige men vet inte om jag ens kan det utan att gå komvux först (asså Svenska komvux). Om man inte kan det så kan jag inte plugga i Sverige eftersom att det kostar att leva och det är pengar jag inte kan få om jag ska plugga och inte har rättigheter att få pengar från CSN eftersom att jag inte är Svensk och inte har jag rättigheten att få pengar från "lånekassen" som det heter i Norge heller om jag ska gå på komvux.

Det är hårda bud, vad vill jag bli, vad vill jag inte bli! Det känns lite som att om jag inte pluggar i Sverige så kommer jag aldrig komma "hem" och då kommer jag vara kvar här i Norge, villket jag inte vill... Men jag måste tänka på Julia också... Ne nu skiter jag i detta, god natt!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards