Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Hege - 5 augusti 2011 19:10

Jag kan inte helt förstå att det nu har hänt, min Julia har blivit två år gammal. Vi har firat henne i dag med massa tårtor, korv med bröd, godis och massa presenter så klart! Hon har fått lera, sterio, CDskiva, hopsydaysi nalle, "My Dough tool box" (Lera) och en radiostyrt bil av mig och sin pappa. När hon såg hopsydaysi nallen (vet inte vad den heter på Svenska men det är från drömmarnas trädgård) så frågade hon vart hinkel pinkel var (han blåa) och jag hämtade honnom från sängen och så sa hon "Kaste søpla hinkelpinkel, okej mamma?". Hon ville slänga honnom, har ju inget behov för honnom längere när hon hadde hopsydaysi!


Hon har fått presenter från andra också så klart! Blant annat 650 kr kontant och 500 kr i presentkort på IKEA. Allt ska dock gå till IKEA då Julia ska få en ny säng nu, stora tjejen. Hon har också fått kläder, ännu mera lera i andra färger, en kanin som hoppar och gör ljud, klistermärke (cm för att kolla hur hon växer, för att ha på väggen), tofsar, diadem, läppglans i en ring, gummitofsar som är små djur, en bok, en blomma och säkert annat som jag har glömt! :)


I dag har hon också lärt sig att säga att hon är två år.
Jag: Hur gammal är du?
Julia: To ål!


Tänk att för två år sedan vid den hära tiden så låg jag på BB och var helt paralyserad över det vackra barn jag hadde skapat. Tanken på att det var mitt barn var helt chokerande. Mitt barn, min underbara Julia. Nu har det gått två år och jag är fortfarande helt paralyserad över din obeskrivliga skönhet, min finaste

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards